Monday, January 10, 2011

nak makan ape?

Kalo tanya aku sekarang, ape yang aku nak makan? Aku nak bagi jawapan, aku taknak makan bleh tak?? Sungguh kesian kat aku. Kan best kalo time2 sekarang ni, time bukan preggy sebab konpem berat turun sebab tak lalu nak makan. Tapi, bila pregnant ni, tak bleh turun berat badan. Doktor kata, it's bad and not good.

But, siyes nih, if you've been asking me, what do I want to eat? What do I feels like eating... I would say that, I don't know. I don't feel like eating, I don't want to eat.

For somebody yang memang kuat makan, yang middle name nye adalah 'makan', yang hobby nya adalah makan, this is bad. Real bad. Huhu ;(

Kalo bleh, tak nak makan. Tapi kesian kat baby plak tak dapat nutrisi. Lapar memang lapar, but asyik rasa geli je bila tengok lauk tu, lauk ni, masak tu, masak ni... Tengok nasi pon bleh geli tekak. How ni? Sekarang ni roti je bleh masuk perut. The rest, macam tersekat kat kerongkong. Macam nak terkeluar je. Tsk,tsk...sedih btul... Kot ye pon anak aku ni takmau jadi macam mama dia yang senang kembang ni, jangan la macam ni, langsung tak nak makan... mesti anak aku ni susah nak makan bila besar nanti. Jadila aku macam mak-mak yang menjerit, terlolong panggil anak dia tengah main kat luar rumah swuh makan. Hmmm.... tak mau la jerit2, kan aku ni wanita Melayu terakhir. Eceh....poyo giler statement! ;D

Dulu masa awal2, ada gak mengidam makan chicken chop, spageti... pastu trus cancel Western food. Geli tekak ni haaa...

Pastu datang plak ngidam nak makan Thai food. Mintak Ibu tolong masakkan tomyam ayam. Pun, boleh tahan makan semangkuk je and not taken with nasi tapi makan ngan mihun. Lepas je dari tu, cancel makan masam2. There's a time bila aku nak makan nasi lemak makcik Taman Saga, nasi lemak Kg. Baru... pastu cancel jugak.

Datang plak ngidam nak makan keropok lekor. Dinner pon makan keropok lekor siap beli kat pasar malam Taman Watan dari AU3 ni semata2 nak makan keropok lekor punya pasal. And soon, the crave pon hilang... Even cakoi yang sebelum ni jadi feveret, trus cancel dari list. Keropok lekor pon dah menyusul dalam list cancel meng'cancel tu.

Last two weeks, aku ngidam nak makan sup ekor. Nasib baik la dekat ngan umah aku ni melambak kedai makan. Tapi tak best sangat :( But, janji dapat sup ekor... lega jap. And 2 hari lepas masa naik motor ngan encik hubby nak pi Mydin, lalu jalan AKLEH. Lalu jalan yang atas area Datok Keramat tu, TERbau sup ekor! Wahhh!!! Siap mintak kat encik hubby nak makan sup ekor kat kedai faveret kitorang masa dating ritu. Hehe :D Kat Mydin encik hubby tanya aku tak nak beli ape2 ke, aku kata, 'barang' aku kat kedai makan Rosdet tu. Muahahahaha ;D Tak sabar nak makan sup ekor la katakan :)


p/s: Now, belum ada rasa nak makan ape2 lagi. Ang guess what? These thing happened for the past 6 weeks. Boleh bayang tak macamana la aku for the next 6 months? Owh, I don't know what will happen then.

No comments: