Friday, September 7, 2012

Tentang aurat.

Assalamualaikum.

Saje nak share kat cni pasal aurat wanita. Lagi2 yg bertudung, tp tetap 'telanjang'. Aku ni xdelah baik, bagus, sempurna sgt tapi aku share kat bl0g aku sebagai peringatan buat aku jugak.

Kena ingat, lagi2 kita perempuan ni.. kalo kita blum kawen, d0sa kita, ayah kita yg tanggung. Bila dah kawen, dosa kita, suami kita yang tanggung. Dalam byk2 benda yg boleh kita elak lakukan d0sa selain dr perangai kita, adalah dari segi aurat kita.

Dulu aku pun cmtu jugak, sama je..pakai tudung tapi berlengan pendek. Pakai tudung tapi berseluar jeans ketat. Ya allah, kesian kat abah, tanggung d0sa aku. Bila dah kawen, ada separuh masa aku tetap mcm tu tp sejak ada anak ni, aku cube nak tutup aurat betul2. Hubby ada gak tegur2 kalo 'terlepas' tp biasalah, ada je jawapan aku nak balas semula. Tapi kali ni, aku dah ckp kat hubby, swuh dia warning aku kalo aku xtutup aurat betul2.

Kesian kan kat ayah atau suami kita yg sama2 tanggung d0sa kita? Marilah kita sama2 cube jadi muslimah yg sejati. Jangan hanya pikir nak ik0t trend fesyen semasa je, tapi pikirkan mcmane nak kurangkan d0sa kita di mata-Nya. InsyaAllah.

-E & Q-

No comments: