Monday, November 14, 2011

henpon, stroller n carseat..

hm,nampak gaya mmg kna tukar hp jugak ni. X kira! After taking a lot of consideration, nak amek nokia je la. Tp yg UP sket la dr yg aku pakai ni. Janji qwerty keypad. And touchscreen. Nak amek BB or Iphone xmampu la kan.. Tp blum lg belinye. Tggu blk kl nanti. Hehe..

Berbalik pada kisah stroller tu, i've decided not to buy it. Byk pikir ni tp xpelah. Mcm kwn aku bgtau, kalo aku jenis kaki shopping, everyweek pn p mall jalan2, or suka bjalan la pendek citer baru berbaloi nk beli stroller. Tp aku ni jauh dari segala mall, jauh dari segala anasir shopping menyopping, baik x usah. Save paling kurang nk dkt2 rm500.. Itu stroller yg ok tp dlm lingkungan harga bleh tahan ler. Haha.. Not to mention stroller yg rege dh lbh kurg nk beli TV plasma. Baik angkut tv je ye x? Xpelah.. Time flies, n tgk2 nanti anak aku pun dh x perlukan stroller bl sebuk nk guna kaki dia berjalan..

Tp skrg aku tgh pikir samada nk beli car seat for hazim atau x.. Ktrg mmg xbyk jalan2 kat mall tp ktrg lbh byk travel dlm kereta je. Yela, nk blk kl je dh 6jam. Tu belum hubby nk blk bidor lg tmbh lg 2jam. Atau paling2 pun 2jam dr pgkalan nk ke kulai p tesco. Selama ni aku letak tilam kekabu yg agak tebal utk hazim baring2, tdo atau tukar diapers dia kat seat belakang. N bl dia baring kat situ, memang aku akan duk kat seat belakang terus utk jaga hazim.


P/s: nak beli baby carseat ke x eh?

4 comments:

Intan Suhana said...

aha!carseat ye..i would recommend kalau ko jenis yang jalan sorang2 ke mana2.

tapi aku personally would prefer anak aku tido bergelimpangan je kt belakang,lagi selesa kot.sbb dia takkan tahan duduk berjam2 dalam tu apatah lagi kene ikat.skrg yg carseat aku tu tersadai je la..hikkss.

maka,tapuk dada tanya selra ye.tak salah pn beli sebab bleh pakai utk anak 2nd.

Mimy Hamid said...

pada pendapat akak baik beli car seat at least pakai lama hazim duk dalam kete tu kalu travel jauh..stroller tu hazim dah besar sikit okla...itupun kejap je kot..based kawan akak ckp nanti dah setahun dua takmo nya dia duk stroller...tp stroller ada kepentingan kalau kita jalan jauh dia nak tido ke apa kan..

~YUN~ said...

nanie,better beli,ajar hazim pkai car seat awal2..nanti kalau xbiasa susah tau..apapn safety first k! =)

Ryehanna said...

hahaha..

kalau nnt2 terasa mcm nk beli carseat n stroller, beli kt i pn bole.. i jual brand Quinny, Maxi Cosi, Peg Perego... :P

Honestly i think carseat is a must. I rase berbaloi2 sgt beli carseat utk Razin... biarla mahal sikit tp kualiti tip top and selesa utk baby. Baby yg xnk dok dlm carseat selalunya carseat tu yg xbest... jgn mrh... hihihi

tp btl la... safety first! i lega sgt ajar baby dok dlm maxi cosi crseat dia sjk kecik.. until now mmg dia ok je dok dlm carseat. :)