Tuesday, August 7, 2012

Jom kita mengaji :)

Assalamualaikum :)

Raya tinggal lg brape hr eh? 12 kan? Cepat sgt Ramadhan tahun ni berlalu, like seri0usly. Mcm pejam celik, pejam celik je. Tp alhamdulillah, puasa tahun ni nampak gayanye akan penuh, insyaallah.. Ye la, bg can la kan, last year, sebulan dah hanc0q gara2 bersalinkan hazim (no, n0, bkn mengeluh). Tahun ni bg mummy dia xyah pikir nak kena ganti puasa dulu. Hehe..

And alhamdulillah tahun ni, mengaji dlm bulan Ramadhan pun dpt byk sket berbanding tahun2 sblum nye. Tahun2 sebelum nye mengaji sket je. Nak dapat 6helai sehari pun jenuh. Tahun ni, alhamdulillah paling kurang 4helai. Skrg ni lepas s0lat subuh, sekurang2nye aku akan cube mengaji 2helai, lepas zuhur an0ther 2helai dan lg 2helai lepas maghrib masa nak tggu azan isyak. Tapi tgk jugak. Xtentu.. Masuk tgh Ramadhan baru2 ni, ngam2 lepas je aku selesai s0lat subuh, hero merengek2. Jadinye skip mengaji. And s0metimes aku ganti kat waktu zuhur, lebihkan sket. And s0metimes jugak, time zuhur hazim dah merengek2 nak menyusu masa aku lepas s0lat. Jadinye skip mengaji time zuhur, tapi ganti mengaji lepas isyak plak cenggitu.

Memangla, kalo nak banding ngan org yg bertadarus, ya allah, tak terkejar aku ni. Org bertadarus dapat 1 juz 1 hari. Aku, ik0t dan je. Tapi, lebih baik dari xmengaji langsung kan? Lagipun aku rasa, aku xbleh nak baca lebih dari 3helai-4helai sekali harung sebab aku sendiri dengar aku baca mcm dah merapu, tajwid ntah ke laut mane. Mcm nak cepat je. Jadinye, I'll stick to what I do best. Dari mengaji merapu, tajwid tunggang langgang, sebutan xjelas, buat dosa plak kan?

So,j0m la kita tambah amalan puasa kita ye kengkawan? Ada lg 12hari je ni. Masih blum terlewat lg :)

-E & Q-

No comments: