Wednesday, January 9, 2013

Ada azam tahun baru 2013 ke?

Assalamualaikum.

Supposedly entry ni entry 1st dlm 2013 tp nak jugak letak entry pi Penang yg dh basi tu dulu ;)

Anyways, ape agaknye azam tahun baru aku?

Azam aku senang je.

1) nak kurangkan marah Hazim. Sejak hazim dah jadi toodler yg berjaya ni, memang selalu dia naik kan darah aku. Aku tabik btul kat m0mmies yg xmarah anak2 dorang, xnaik suara etc. Aku? Hmm..selalu je.. Hazim pandai pilih waktu nak bwt aku naik angin, you see.. Time aku tengah masak, potong sayur, potong ayam or ikan, tengah sebuk di dapur pendek katanya. Time tu la jugak hazim nak tarik wayar oven, nak main ngan tutup bekas beras dan seterusnya main ngn beras ala2 'wang masss..wang masss' citer Ali Baba Bujang Lapuk P.Ramlee tu, nak tarik/tolak kerusi ke singki so that dia boleh panjat kerusi tu dan main ngan air sabun atau air rendaman ikan yang ada dalam singki. Selamat dia xdapat capai pisau lg sbb memang aku salu letak jauh sket dr singki. Ape lg? Oh, hazim pun suka tolak kerusi sampai dekat ngan para tempat rice c0oker. Nanti dia panjat kerusi and suka tengok wap keluar kat atas penutup rice c0oker tu ala2 kagum gitu. Hoi, panas tau tak wap nasi tu? So can you imagine mane la aku tak hangen sentiasa ngan budak bijak kuasa dua ni? (Danish = bijak; Hazim = bijak; Danish Hazim = bijak kuasa dua). So yeah, NAK KURANGKAN MARAH/ TINGGIKAN SUARA PADA HAZIM.

2) Nak kuruskan badan. Like, seriously (tapi tengah mengunyah kerepek ketika entry ini ditulis. Yeah, right nanie. Heh)

3) Nak jadi muslimah sejati, jadi isteri yg baik kepada encik hubby. Hm, ni bukan azam tahun baru tp azam berpanjangan sampai bila2.

4) Nak rajin update blog.

Tu je k0tt? Yelah k0tt..haha. Nanti kalo ada ape2 lagi, aku update kat sini. Tapi mcm dh cukup je ;D

1 comment:

Intan Suhana said...

Biasalah budak lagi2 boy..Zaim tu pn gitu la kisahnya..ada masa mmg dia bikin hal.

senang je nak kontrol dia..ak kt rumah dah sedia 1 rotan..ini adalah supaya dia tau,kalau dia tak ikut cakap,akan ada 'hadiah' utk dia..hehehe..tapi tkde la rotan betul2 mcm org gila..mcm rotan manja kasi dia rasa sikit je la.tu pun kalau dia betul2 degil aje.

than,important sngat utk parent terangkan pada anak2 the WHYs bila kita kata NO pada dia.they need to know the reason.it'll take like grizillion times tp akhirnya dia akan faham.he will,trust me. jgn putus asa utk explain,tu je.also, bila dah cakap NO tu,bagi dorg another option utk alihkan perhatian dorg dari buat bnda tu lagi sekali.and cakap dlm nada yg biasa tp tegas,bukan nada soprano spy dorg tk rasa kecik ati nyamuk.hahaha..

sekian perghtua hari ini..hehe