Tuesday, December 2, 2008

money honey~

lamenyer rs tak on9..bukan aper, sbb memikirkan nak buat tesis proposal yang tak start2 lagi tu, tu yg benti kejap dari on laptop..padahal semalam kuar ngan tj dari tengahari smpai ke petang! bukan shopping, tp teman tj pi hantar format laptop dia kat ampang point tu..abg kat kedai tu kata dalam 4 jam siapla laptop tu, so kitorg pon pi la melantak dulu kat SR kat area AP tu..

berborak tak ingat dunia..smpai rasa mcm lepak kat kedai mamak pon ader. nasib tak kena hambat keluar.hehe..so, seperti bese la aku mmg tak makan nasi, i'm torn between spagetti meatballs and japanese soba (the healthier meal), the same like tj, dia plak dah tak tau nak pilih all time fav dia ke (fish+chips) atau black pepper chicken..last2, aku amek spagetti meatballs+tj amek black pepper chicken..huish, lega btol..aku dari haritu terasa je nak mkn spagetti tu..siap terbayang2..terukkan? takpela, sekali sekala pon nak melantak yg berlemak sket..nanti dlm sebulan pasni br bleh sentuh balik spagetti tu..huhu..

lepas je makan, kitorang round2 dalam AP..ye la, kata laptop tj siap 4 jam kan..so, terpaksa la meringankan kaki+perut pi round2 kat AP tu ader la nk dekat 4-5 kali turun naik escalator (eh, kedai tu kat tingkat 3 la, eh, bukan..kat tingkat 2 la...bla bla bla)..

nak dijadikan cter, si tj ni kena jd MC utk kenduri kawen kawan dia kat dewan something2 la (kat kedah) and ader menteri datang (meriah benor)..so dia dah sedikit kaget nak mencari baju yg sesuai (padahal wedding tu bulan 2 tahun depan)..alang2 dah jalan2 survey baju yang comel, si tj ni terpanggil plak masuk satu kedai baju cotton berdepan kedai karpet dalam AP tu (3rd floor)..eh, bukan nanie ajak dia masuk kedai tu tau..dia yg memanggil+terpanggil diri sendiri nk masuk kedai tu..nanie ikut je..weee....


baju2 kat situ quite nice gak la..eh, 100% cotton..so, bleh bayang tak harga dia mahal mana? 4 meter je dah rm270!! mak aiii....em, kalo bli kat jln TAR ke, rm270 tu bleh dapat 4-5 pasang kain yang dh siap potong tu..heee...itu blom lagi bli yang ready made.kat kedai tu ready-made utk real cotton tu rm350..erm, ibu nanie jahit baju pon rm45 (baju kurung johor yang )..kedai tu jual baju kurung johor, kurung pahang, kurung pesak gantung je harga sume dalam range rm250-rm350..erk..tp kedai tu jual bukan setakat real cotton je.ader gak jual kain sutera india, sutera thai etc. tp yg plg popular yg cotton tu..

tj ni dah berkenan 2-3 helai..tp sbb harga bleh tahan mahal, dia pon mcm serba salah..ye la, kitorg ni bukannyer dh keje..so, kena pandai2 la guna duit..dh la kitorg dah plan nak pi beronggeng menerima panggilan Y.E.S...terpaksa ikat perot untuk bulan ni..

last2 tj bli gak satu baju kurung pesak gantung ni warna jingga..comel sgt baju tu..pastu yg pakai pon comel+putih, sesuai sgt la..dah kakak yg tukang jual tu dok swuh aku bli plak..ish, taknak la..aku nak pki mahal2 tu nak bwk pi mana? pi kelas?err, takpe la..aku ni bukan kaki pakai baju kurung pon. bli mhl2 aku x appreciate buat aper..dhla ganas! serabut rasa bl nak kehulu kehilir pki baju kurung..rs mcm tak sesuai (siap ader kawan ukm tegur aku telah berubah menjadi ayu bl aku pakai bj kurung time pose ritu..wakakaka...) time ayu, aku ayu la..time aku tau aku diperlukan untuk ke sana ke mari, baik aku pakai seluar..

tj: 'hish..habis duit aku..'

(tp lepas dh bayar hepi bukan main..weee...)

aku ckp ke kakak tu, next time la..sbb aku takde duit..heee...pdhal, tak tentu lg aku nak msk kedai tu pasni..and maybe semalam tu kali pertama+terakhir aku jejak kaki kat kdi tu kot..hehe..

sblm bli baju yang amat mahal tu, kitorang jalan kat depan Guardian AP tu, aku nmpk kasut platform yg jenis kayu tu..aku tak tau naper, dl aku tak suke kasut jenis kayu tu..tp lately ni dlm kepala aku terbayang kasut tu..dah tu, ader plak jual..tj ni tak hbs persuade aku bli kasut tu..last2 aku pon bli (aku nk warna pink tp takde saiz 9..hukhuk..last2 dpt warna hitam..sedeynyer...) but at least aku tak belanja sampai rm250 untuk kasut..weee..kasut tu rm40 je..ala, brand ape ntah aku pon tak sure..pedulik ape aku! yg penting comel di kaki..weee...dan selesa. (siap la, blk umah, mak aku mesti bebel kat aku asyik bli kasut lagi..hehe..)

poyo je gambar ni..siap pakai sunnies+kasut baru dlm rumah lagi tau..haha

No comments: