Wednesday, September 1, 2010

Biskut owh biskut~~

Hoyehh...today aku nak mula buat kuih raya :)

I only got 9 days left before raya and aku tak mula lagi buat kuih. Erk, tercekik jap rasanya.

Tetiap raya memang aku salu buatkan kuih untuk family aku pon. La ni even aku dah kahwen, dah ada rumah sendiri pon, Ibu swuh angkut oven yang ada kat rumah Ampang ni sebab dia dah lama retired buat kuih2 nih. Memang dah passed down terus pada aku.

Salu2 pon aku buat kuih favorite family kami, Biskut Cornflakes resepi kawan Ibu (hello, bukan Cornflakes yang setakat gaul ngan madu letak ceri letak bijan tuh ok...), ngan biskut chip coklat. Tapi semalam masa ronda2 ngan hubby kat kedai, ternampak la readymade home cookies Almond London...

Hubby: Syg, syg tau tak buat kuih ni?

Aku: Tak, tak tau pon resepi. Sebab syg tak suka kuih tu (gile direct).

Hubby: Oo... ayg suka kuih ni. Kalo kat kampung Lang buat, ayg mengadap kuih ni sorang je...

Aku: oo, okay...swuh la Lang buat (saje je)

Hubby: Takde la, ayg saje2 je...

Aku: (rasa cam tak best) Ayg suka ye kuih tu? Nanti syg belajar buat ye :D (ish, amek hati semula)

Hubby: Ok, nanti kita beli barang ye (terus suka balik padahal tadi dah buat muka kelat macam tertelan biji rambutan).


p/s: Ni baru pas cari resepi kat internet. Petang ni nak buat :) Khas untuk hubby TERCHENTA! :D

2 comments:

Liyana said...

nak kuih!nak kuih! hikssss~

elanie*Q said...

boleh, boleh saje!!! meh le dtg sini! :D