Thursday, October 28, 2010

ayat sastera

Obviously la aku ni bukan minah sastera kalo diikutkan dari cara aku membebel kat dalam blog ni. And aku pon memang kureng bab2 KOMSAS masa form 4 and form 5 dulu walaupon BM aku excel habes masa SPM ;D The way I wrote, I rant and rambling here pon kadang2 mengarut2, panjang lebar dan kalo boleh every 'owh, ouch and hehe' should be put right there and then. Nope, bukan kadang2 tapi memang macam tu pon. And I like to make it elaboratively long.

I love to read something like this and this. I love it. Simple, mudah nak faham, tapi ayat sangat bagus walaupon bukan sastera gred A macam sasterawan negara, A. Samad Said. I tried to wrote like that once; owh, make it a hundred times; but I can't. I can not, at all. Aku takde bakat nak tulis macam tu plus aku ni suka membebel. Bila tulis pendek2, aku rasa macam ada wayar yang short kat otak aku ni. Aku tak de feeling plak kalo gitu. Haha..haruslah ada drama sikit kan? Life's a drama indeed ;)

But, I am what I am. Memang jenis suka elaborate benda panjang lebar, so that orang faham. Ke atau ada yang tak paham jugak sebab dah terlalu meleret?? ;D Sorry la, sape yang nak baca, bare with my writing terms. Memang kalo dah macamni, macam ni lah. I won't change the way I wrote my story eventhough I love the way they tell their story; short, sweet and simple. But, it isn't me kan? Afterall, this is my blog, my space; I can write anything I want instead of trying to write like someone else. Biarkan mereka tulis seperti adanya sebab itu kelebihan mereka. And aku plak; bleh bila2 masa je baca post2 dorang. Ye la, sendiri tak dapat nak tulis yang bagus2 camtu, ape lagi, bacala orang lain punya kan... heee ;)


p/s: Oishhh...saya seorang budak Sains yang tak berapa nak Sains dah. Pendek kata, bukan Sains tegar ;)

No comments: