Friday, October 29, 2010

tic tac toe

I got it from Cik F@nna's blog. It says >>


Yep, it is true. And that's what I feels right now. I missed my BFF, so much. I missed them so much, it hurts deep in my heart :( Not that I don't missed my family; dorang sentiasa aku ingat, dan rindukan. And they knew it. Konon je aku ni nampak anak yang tabah, hardcore punya kakak, tapi every now and then pon, aku masih rindukan saat single bila mana aku ada kat umah bleh tolong2 Ibu, kena bebel ngan Ibu, berborak mengarut2 ngan Abah sampai bab kereta, bawak Ellie pi tengok movie and layan dia pi Popular Bookstore. Tapi, sekarang ni bukan pasal tu. Ni nak citer pasal my other lifeline, my BFF, my super dooper power rangers, my sisters.

Kira dah lama tak buat dedication kat sini. Last time was before I'm married kot. Owh, that was a loooongg time ago. There are people that are close to me and it seems like they're like my extended family members. Aku tak ramai kawan but yang ada tu, I'll try my best to be the best for you guys, just the way you were to me :)

I missed >>

Cik Liyanaroxx a.k.a Ana!!!! (sila buat gaya suara nyaring sambil jerit nama mokcik nih. ahahaha)


Nanie rindu giler kat Ana tau tak. Giler nak pi balik bola boling dan lawan sape baling bola paling senget sampai masuk parit. I missed those memories back in form 5, balik sekolah je pi lepas gian men bowling sampai 10 games. Gile ke apo?? Padahal tak sedar diri masa tu dah nak dekat SPM ;P I missed a moment where we went for karaokeing kat JJ Au2, melalak tak hengat, a few weeks before I got engaged. Hati tengah girang tapi nyanyi lagu jiwang karat tahap kronik ;D Pastu berduet nyanyi lagu 'Alhamdulillah' Too Phat ngan Yassin. Ha kau...mengah dan tercungap nak rap. Agagaga ;P Missing you ;'(

Cik Atiqah a.k.a galah panjang!


Bebs, aku rindu giler zaman kita pi tengok wayang sama2 berdua. Masing2 nak lepas tension konon pastu tuang2 gosip panas... And then, time ko bergayut kat pagar rumah aku sebab malas nak masuk umah kalo tak, ko dah duduk, konpem ko tak reti nak balik dah sebab syiok bergosip ;D Rindu arr time masing2 kutuk mengutuk diri sendiri sebab gemuks dan menternak badan. Kau la, sikit2 nak diet, kata badan cam sponge. Hampeh je...selamat tinggal la plak teh tarik mamak yang nyum, nyum ;)

Kak Aina a.k.a kakak! ;D


Sorang kakak yang aku kenal start dari zaman UiTM dulu. Memang lurus habes tapi dia baik... sangat baik. And kadang2 suka gak kak Aina ni annoys aku because there are so many ways to annoys me. Haha ;D But, kakak tetap kakak, I always forgive her and I know she forgave me too :) Bila dia datang tido umah aku je, konpem semalaman dia akan melepek kat bilik aku, berborak non-stop, kadang2 sampai lupa nak tidor. Walking down the memory lane la, etc. Kakak yang tak pernah bantah aku nak buat ape sebab dia pon suka join venture dan 2x5 otak weng macam aku jugak especially masa zaman Kelisa gemilang dulu. Kak Aina jugak peneman setia aku pi merempit si BumbleBee kat highway..tsk, tsk...Now, BumbleBee pon dah bukan milik aku ;(

Ain a.k.a Along a.k.a 'junior yang senior' ;D


My sister in so many ways... my Along! I missed the great breakfast that we had a long time ago, back in UKM. Along la orang pertama ajar aku makan pisang kaki. Dia la dealer AVON aku. wakakaka ;D Sebab selama ni mana pernah aku beli barangan AVON. Sebab Along suka sogok aku ngan katalog AVON la, aku suka beli bra jenama AVON sekarang ni. Hah, kaki pujuk sebenarnya Along ni ;) Along ni antara orang yang tau baca air muka aku selain Kak Aina. Well, my face is like an open book. tapi, masih ada orang tak bleh baca riak muka aku. But, sisters knows well. I missed time kita gelak tak hengat sama2; bak kata Ibu Along, cara kita berborak dan bergurau tu kasar ;)) I missed our KFC, Rimba, Alamanda, UKM and the in-between moments, now and then with Kelisa. Ahhh...I missed you! ;'(

Shidah a.k.a Alang!


Ahaaaa... rindu zaman kalo kita dok beronggeng berempat, kita berdua ni jadi tukang pemerhati bila Along ngan Bong bercekau ;) Well, kita ni budak matang, kan Alang?? Hahaha ;D Giler rindu nak sakat Alang, sambil tengok muka dia yang malu2 tuh ;)) Rindu nak tengok Alang pi shopping baju kat kedai Cheetah. Nak beli ke tak nak? Nak ke tak nak? Heee~~ Pastu rindu nak main badminton ngan Alang, juara Felda Air Tawar 4 ;)) Alang penat kejar bola, angah penat kutip bola ;D

Nadia a.k.a Bong!!


Budak sorang ni... rindu nak tengok Bong bercekau ngan Along. Ade ade je yang nak di cekaukan. Tak kering idea plak makcik dua orang ni. Bong, Angah rindu giler time kita pi makan kat SR tau. Rindu tengok Bong makan Spaghetti Meatballs yang tak pernah habis. And, yang paling jelas, nyata dan terang bila time Along ngan Bong mintak kat waitress SR tu korang nak cili potong!!! ;D Sakit perut okeh kalo teringat bab tuh ;D And I do missed our breakfast at McD, just before Dr. Kadir's paper :) Bila ntah boleh breakfast together-gether lagi mcm tu kan? :(

Yesotha a.k.a Yeso, Yes!


This my friend from far. Ukraine sana haaa... Once in every year yeso balik KL, memang konpem dapat hangout ngan dia not more than 2 times only. But this year, dapat jumpa dia banyak kali sebab, it was my wedding! Giler rindu hangout ngan dia berjam2 lepak kat SR. Kat satu tempat je pon jadilaaa... as long as I can spend my quality time talking, chit-chatting with her :) lagipon jumpa pon setahun sekali je. Kasi all out berborak :)

Liana a.k.a Tokjo / TJ!


Cekgu yang comel berkhidmat kat Johor!! Rindu kat dia kalo pi jalan2 kat Mid, tengok movie, makan2 di SR, bergosip, shopping kasut, makan popcorn etc. Ngan cekgu ni semua jalan. That's what I missed the most. Every movie pon kitorang update sama2 kalo tetibe chatting thru FB. Siap booking awal2 nak tengok movie2 tertentu sama2. Pastu, the moment where cekgu wants to buy a new shoes :D Me like it... since aku takde intention pon nak beli kasut, memang bagi komen kalo cekgu ni mintak pendapat, which shoes are nicer... Bab2 komen ni memang aku suka ;)) And I missed it. I missed her =( Dah la dapat jumpa pon every school holiday je. Tu pon, like Yesotha jugak, 2-3 times je. Hmmm... I missed cekgu!

Encik Qhohar a.k.a Ayg/ encik hubby ♥


Whoopss?? Encik hubby pon masuk list?? Of course la sayang oiiii... Dia ni buah hati pengarang jantung. Everytime pon rindu kat dia. Dia pi keje pon bleh rindukan dia. Rindukan pot-pet-pot-pet dia kalo dia ada kat rumah. Rindu nak sakat dia :) Owh...I missed my encik hubby! :)


All in all, I missed my BFF. Kalo dulu, everytime dorang ajak hangout je, I won't missed it for the world. But nowadays, bila ada encik hubby; bila keluar je ngan kawan2, mula la teringatkan encik hubby, rindukan dia la etc... Bila tak hangout ngan kawan2, rindukan dorang jugak. But still, hubby comes first now. Alhamdulillah, BFF semua faham :) I love you girls A LOT!! I don't think I can ever find a friend like you anywhere, anyhow. Somewhat we are fated to meet, become friends and be each other hunting line. I hope, I want and I will try to be there for you and be a good friend to you as you are to me. Eventhough I will not be as available as before, but I will try to cramp you girls into my housewife's-hectic-schedule, no matter what.





I ♥ YOU, Ana!
There will be a karaoke sessions to come :)


I ♥ YOU, Tiqah!
Pagar umah mak aku tu aku dah reserved untuk ko. nanti kito borak2 kat situ lagi ok?? hehe ;D


I ♥ YOU, Kak Aina!
Mungkin aktiviti bergosip sepanjang malam takkan terjadi lagi tapi kita masih boleh borak2 dalam phone kan?? :)


I ♥ YOU, Along!
Jom, KFC lagi!


I ♥ YOU, Alang!
Haaaa...aktiviti korek rahsia dan bershopping baju Cheetah masih akan dijalankan ;) Cepatla turun KL!!


I ♥ YOU, Bong!
Takpe Bong, Angah will be your driver kalo Bong turun KL nanti :) nanti kita bawak cili potong pi makan spaghetti kat SR ok? deal!


I ♥ YOU, Yeso!
Life without telenovela won't complete your life at all but to me, with or without telenovela pon, you are still my beloved friend. Still.


I ♥ YOU, Tj!
Eh, ada kasut baru yang comel2 kat Nose. Jom!! :D


p/s: Missing them much!!

2 comments:

aTiQue said...

weeeeehhhh i love u much!!!

Liyana said...

love u too!