Friday, July 20, 2012

Badak berendam ku buruk!

Sementara nk tunggu isyak ni, meh aku nk update blog sket. Quick update je la using henp0n :D

Pnah makan kueh badak berendam? Aku sgt,sgt suka kueh ni. Kueh ni sebenarnye intinya kelapa parut masak ngan gula melaka yg dibalut ngn tepung pulut dan di rendam dalam kuah santan. Aku xtau la kalo kat negeri2 lain cemane tp kalo kat Ampang tu, kueh ni bleh jumpa time puasa je. Time2 lain, rasa mcm xde org buat k0t?

Memandangkan tahun ni aku puasa jauh kat Pengelih ni (and xde gaya akan balik berpuasa barang sehari dua di Ampang), aku usaha gak try buat kueh badak berendam sendiri. Tu ha kat atas tu,kueh badak berendam versiku. Buruk h0key! Hubby kata, xpelah, 1st time buat. Tabik ar kan kalo ada org 1st time buat lawa mcm org kedai buat kan?

P/s: masa ni xde kelapa parut kat umah. Aku tukar buat isi pulut hitam yg aku dah rebus awal2.

2 comments:

Ellie Najiha said...

Okey la tu, kak.. -.-

elanie*Q said...

hahaha..buruk b..pastu 1st time bwt terlebih kukus, kembang semangkuk! Dahla bur0k time belum kukus, dah kukus lg la bur0k! Hahaha..2nd time buat naseb bek lawa ;D