Thursday, July 26, 2012

Hubby's out of town + puasa sendirian

Assalamualaikum.

Erh, hubby ke KL pg2 semalam. It's n0t an un0rdinary thing pun. Dia keje bhagian gaji memang akan turun KL once a m0nth masa gaji untuk settlekan mane2 masalah gaji anggota dalam KDSI ni skali ngan amek slip gaji angg0ta. Cume kadang2 bergilir la dia ngn officemate dia, bkn tetiap bulan muka dia je pi KL. Before this ada sekali dah dia pi KL and I am left al0ne with hazim masa hazim 2bln lbh.

But this time ar0und, hazim dah byk akal and bulan puasa plak tu. Ada hectic sket time bersahur. Today is my 1st day bersahur sorg. Bukan ape, risau hazim berdecit je. Karang aku xmakan, xsempat ape2 untuk sahur. Tp alhamdulillah sempat aku makan and minum secukupnye sebelum hazim bgn cri miss N aku Bl xde,mula la dia melalak. So tadi lepas sahur, aku pam susu. Setakat puasa dh berapa hari ni, after sahur je before azan subuh tu aku akan pam susu dulu. To keep myself occupied and n0t to fall asleep after sahur dan x terskip subuh :)

Tapi tadi, bru dapat pam 1oz, budak kecik sudah berdecit w0o! Hadoi, 1oz je k0t? Ingat nak ign0re je sbb kadang2 hazim berdecit sket pastu dia tido semula. Tapi tadi, trus melalak. Trus st0p mengepam. Xpelah, rezeki susu hazim yg aku dapat pam pg td hanya 1oz. Selebihnye direct feed pada hazim :) sekurang2nye maseh masuk mulut dia jugak kan? Masa baring tadi pun, mata dh kuyu je nak tertido. Ni xsempat nak mandi and s0lat subuh lg tp ms bf hazim tu aku dok surf internet (henp0n ada ditangan kan..hehe) xnak bg ngant0k n tertido. Dh kul 630pg br hazim habis nyusu.

Fuh, pelan2 aku kuar dari kelambu. N0pe, ayat 'menyusup' perlu digunakan. Aiceh, dah boleh jadi ahli komando Navy dh aku ni sejak ada anak. Semua kna bwt keje senyap2 kalo hazim tengah tido. Bila tengok hazim still tido, aku trus pi mandi, solat subuh (and skip mengaji pagi ni sbb dah baring tadi kan, jadinye ngant0k) and pi masukkan CD hazim dalam mesen basuh.

And dah selamat dah aku atas tilam sekarang ni. Nak tido sat lah. Kepala jadi pening bl tahan mata dr tadi.

See ya! =D

-E & Q-

No comments: