Friday, October 19, 2012

Hazim and stuffs

Sekarang ni, hazim memang rajin 'mengemas', tolong mummy dia sampai mummy dia pening kepala! Sabar xsabar jugak la melayan. Kadang2 bt0l jugak kata Dina (dinashuz.blogspot), there are times when you feel like strangling your own child. Haha, just kidding ok. And i kn0w she didn't mean it t0o..

Cume tang tu datang bl tahap kesabaran dah lepas dari tahap air menggelegak. I d0n't kn0w kalo ibu2 yg fully surirumah dgn ada anak yg tgh nk membesar cmni xde rasa kurang sabar mcm aku.. Salute habes. And time2 cmnila, rasa nk pi keje, sbb bl pi keje, sekurang2nye ada me-time tanpa anak for at least 8hours. Like,seri0usly. Biar ada rasa rindu kat anak. Ini, dr celik mata, sampai nk pejam mata asyik nampak si hero tu. Kadang2 sampai malas nk layan dia merengek, melalak yg bukan kena pada masanye.

Tp bila pikir2 blk, xsanggup plak nk pi keje sbb xtau samada babysitter yg jaga anak kita tu cemane orangnye. Yela, byk sgt kita dgr kat news pasal org dera budak kecik ni. Tak0t w0ii.. Lagi2 perangai hazim ni, kadang2 memang menguji kesabaran. Byk kali aku dok sebut kat hazim, 'hazim ni kan, jgnla teruk sgt perangai. Kalo mummy dapat keje, babysitter pn bleh mental nk layan hazim s0rang tau'. Memang risau.

Kalo dlm masa sejam dia xbuat darah aku naik, memang xsah. At least 0nce in every h0ur. Melalak tu xyah kata la..and yang paling hangen bila dia bgn kul 7pg, lepas mandi and menyusu aku swuh dia tido, buai punya buai nk dkt setengah jam xtido-tido. Bl time aku masak la baru merengek meragam melalak, mengant0k nk tido. Kadang2 aku bwat xkesah je, habiskan masak dulu. Call me a bad m0ther, but if u were in my sh0es, maybe you'll do the same.

Lain budak, lain ragam. So kita xbleh simply nk kata mak budak tu teruk, mak budak ni bagus etc. Sbb kita xtau mane hujung pangkalnye tetibe nk judge org lain. Anak dia mungkin lagi independant dr anak kita so anak dia xperlukan supervisi0n sgt. Bleh main sens0rang. Ada anak yg kalo bleh nak berkepit, nak melepek je kat b0nt0t mummy dia, xkira masa even waktu s0lat atau masak; xbleh keluar dari pandangan mata si kecik.

Yup, and my child is the latter one. Aku p t0ilet nak membuang pun, dia akan ik0t sampai xbleh tutup pintu toilet. Masa aku balik KL for a m0nth after raya ritu, ingatkan d0k umah ibu ada je yg teng0k kan si hazim, melayankan dia, dia xheran aku masuk t0ilet atau kuar pi sidai kain kat luar ke.. Ayat org sekarang, NAN HADOOO!! Tengah el0k2 dia main ngn Ucu dia, dia xnampak kelibat aku, dia sanggup cari sambil menanges2. Yg paling haru, tgh el0k2 dia main, dia nampak aku masuk t0ilet, dia meraung depan pintu t0ilet.. Nak oii, ni bukan kat umah Johor, mummy masuk t0ilet boleh xtutup pintu. Ni kat umah Nenda, sayang oíi..

By all means, he's my child. I love him to bits walaupun hazim ni memang suka make mummy's bl0od go upstairs.. Xbleh bwt ape dah *_*

No comments: