Tuesday, February 5, 2013

Busy Minded VS Business Minded

Assalamualaikum.

Mintak maaf la ye, beberapa hari ni agak busy sket. Otak ligat memikir ni nak set up bisnes ape... Yela, dari duduk sesaje kat umah ibu ni xbuat ape selain membesarkan badan, biarla membesar berisi dgn ilmu nak berbisnes.

Siyes, aku bukan otak berbisnes walaupun berbisnes MLM yg dah ada flow, cume kena follow je tu. Mulut aku xmanis pun, berat lagi ada laa.. Ni apetah lg nak berbisnes sendiri, dgn xde ilmu bisnes lg, xtau akaun lg. Perghh.. Agak mencabar. Tapi, aku kuatkan semangat jugak ni. 'Learn along the way' sebagai prinsip aku sekarang ni.

Tak cube xtau, right? Lgpun dalam quran dah menyatakan, 9 dari 10 pintu rezeki datang dari berniaga. Cume kena rajin usaha, luaskan prospek, bukak minda.

Kalo keje biasa2 pun, kalo xusaha, xkemane jugak melainkan hang keje dok mengarah org je sampai xtau buat keje sendiri. Huhu.. Jauhkan aku dari digolongkan dikalangan org2 mcm tu.

So, wish me luck, dearies! I hope that this business set up will be sm0oth sailing as I expect it to be. InsyaAllah.

No comments: