Tuesday, November 25, 2008

makan?

sweetchat oct 08' (mid valley)
ni masa kat tempat keje lama dulu..uiii..masa ni tgh gemuk lagi!
(feb 2008)
dgn sal dkt sweetchat lg..baru pas hbs exam!
(nov 2008)
yg ni ms gemuk2 dl kuar jln ngan kak iza mkn di A+W
(b4 bln puasa 2007, ms ni blum start diet lg)
ni ms celebrate besday kak aina kat secret recipe (mid valley) awl bln 11 2008 ni
(perasan tak muka dh xtembam mcm muka gmbr atas ni?)



aku br perasan aku byk letak gmbr makan dlm fs..hihi..nak dijadikan cerita pas je aku dpt turunkan 22kg ni..keje aku nk mkn je (tp tolak nasi jela)..eh tak jugak la..bila msk ukm ni aku tak byk mkn pon, byk minum je..pastu dpt member yg tgh nk join diet (eh,org kata jgn ckp diet sbb bl ckp diet,org tu lg byk mkn dr org tak diet)..erm,join venture nak kurangkan makan (well,ayat bm aku dh tunggang langgang skrg ni)..ha, cek ain tu la..dia pon join jd member JJCM aku..hehe..

tp tu la,kalo kat ukm,mmg ssh nk tgk kitorg bertiga (aku+sal+ain) makan..kdg2 tak terasa lapar pon..sbbnyer bl aku tak ajak pi mkn, budak dua org ni pon tak nk pi mkn..masalah btol dorg ni..nk tunggu aku jugak yg ajak..hish..sampai kat aku lg best,bl terpikir bakeri,aku trus rs muak..geli tekak..mesti korg rs cam..'ish,berlagak btul minah ni nk mkn yg mahal2 je’..silap la..bukan mcm tu mksd aku..cuma bagi aku rs roti kat bakeri di pusan ukm tu same je..ko amek la roti jagung ke,roti hotdog ke, roti ape lg yg ader kat bakeri tu..erm, aper2 jenis roti la; rs sume sama..haha..so, kalo aku dtg bakeri tu, tutup mata pon takpe sbbnyer tak kesah aper yg aku amek, rs sm,takde beza..tp kena pilih yg murah2 la sbb bg berbaloi sket..erk~ sbb nasi aku dh tak mkn, kat bakeri tu ader bubur..erm,sorila..dh tak masuk list plak..so,sng cter aku pon kurg la mkn di ukm..

tp kalo tetibe perut jd bergegar lain mcm+member JJCM pon turut sama merasakannya, kitorg sanggup chow pi kat area kdi dpn PKNS tu nk pekena ikan bakar+air limau spesel kat kdi D’Limau Nipis tu..pergh~sengal jugak la gigi lepas minum benda sejuk2 tghari buta tu..

pastu bl ader discussion kat library+nk siapkan keje; style aku satu ni la, selagi keje tak siap,alahai…perutku terpaksa dibiarkan bergegar smpai tak sudah..smpikan kdg2 rs lapar tu hilang sendiri..dh perut aku tu merajuk ngan aku pulak..wahai perut,jgnla begini ye..sbb tu bl dh ader date ngan cik lib,aku kena ajak si ain+sal tu bfast dl..bg dorg mkn berat2+byk2 dl b4 msk lib..sbbnyer aku lebih kesiankan dorg..dh kesnyer dorg tak nak bukak mulut ajak aku pi mkn..nk tunggu aku mmg smpai kesudah tak mkn..huhu..

tp,once dh p mkn,gn seminggu punya kos mkn kat bakeri..hehe..ala,sekali sekala nk mkn sedap2..bukan selalu..naseb dorang ni jenis on setiap masa (dan off setiap kali nk mkn kat bakeri)..haha..jom pi makan!!

No comments: