Wednesday, November 26, 2008

bibik!

heheh..tajuk blog hari ni pon bibik..bukan aper, hari ni keje aku mengemas bilik ni ha..bilik aku je la.nak dijadikan cerita, sebenarnya bilik aku ni dh lama kena overhaul. dgn barang yg byk disumbat2 bwh katil; sumbat situ, sumbat sini..penuh!!

ms aku bz mggu exam ritu, byk gak final report kena siapkan.perlu di print dan guna byk bahan..bl cari2 tak jumpa..dan bermulalah kisah aku kena pegang habuk nak cari buku2 lama tu..aku ni dh la xtahan habuk, karang asyik bersin la, gatal muka la, jadik budak higusan la..macam2..so, bab2 kemas ni mmg bkn kegemaran aku (bukan pengotor, tp sbb pikir aku akan jd mcm perkara diatas..tu yg kn pikir byk kali tu)..

aku mmg dh set la dlm otak aku, habis exam je mmg nak kena kemas bilik..buang aper yg tak patut ader dlm bilik ni.pas je blk dr bercuti (cuti la sgt) kat kg 4 hari tu, aku naik bilik aku je semalam aku tgk bilik aku mcm bersepah..seingat aku b4 aku blk kg ritu aku kemas bilik aku..i saw a trail of dust on my bed..tu yg tak boleh dimaafkan tu..pastu ader la atas meja study aku tu some sort of clay, benda tu wangi, kenyal2 la..benda tu mcm digigit2 and then ader serpihan kat atas lantai tau..aku terpikir 'ni mesti kerje tikus, kalo tak pon tupai'..ye la, dh digigit2..takkan angin kot!

pastu mlm tu aku tak terpikir aper, tertido ngan lampu terpasang..kul 530am aku terbangun nak terkucil, pas melepaskan hajat kecil, masuk blk ingat nak tido blk, yela, baru kul 530pg..aku off lampu, berbaringla aku...baru baring tak sampai seminit, aku dgr ader benda berbunyi..laju2 aku bangun on lampu balik..aku perhati je la dekat area meja study aku tu sbb aku dgr mcm bunyi yg pelik..time ni aku dh terpikir, 'mcm ader something je ni'..takut gak..sekali tu aku ternampak kelibat cik tikus!!! siap men2 hide+seek plak ngan aku..dh aku terkejut, cik kus pon terkejut sbb aku terkejut, cik kus pon tak berani keluar dr bawah meje study aku tu..last2 aku senyapkan diri, cik kus pon keluar..aku bajet dlm 2 ekor..rupe2nyer 4 ekor!!!! mak aii! ader la nk dekat 10 minit aku tunggu semua geng2 cik kus keluar..trus aku tak jadi tido..alang2 dah subuh, aku pon solat subuh trus..punya la jadi baik..alhamdulillah anak puan Yang ni, sejuk perut ibu mengandung..haha..so, dgn kedatangan cik kus tu, menguatkan lagi plan aku nak overhaul bilik aku ni..just in time la..mmg bajet nk kemas pas exam+blk dari kampung pun..

jadinyer...seharian la hari ni aku mengemas bilik..mak aii..byknyer khazanah!! aku terpaksa buang segala kertas2 keje yang dh tak guna (time belajar kat uitm+ukm)..byk la..untuk sampah kertas je, aderla dalam satu plastik hitam yang besar saiz L tu aku guna..penuh!!dan berat yg amat sangat! dan satu lagi plastik hitam yg sama saiz untuk benda2 selain kertas (ai, nk jadi environmentalist la katakan, siap asingkan sampah lagi utk kitar semula tau..hehe)..siap vacuum+tukar cadar katil lagi..ni je la ader time nk kemas bilik..selalunya mmg tak pnah sempat! well, im one of the busiest girl alive la besides my mom..ehehe..

itulah kes nya hari ni, menjadi+terjadi bibik untuk sekian kalinya..adiosz!

No comments: