Saturday, March 10, 2012

Entry lepas

Hai dear bl0ggers..ececeh..mcm ada readers je. Ahh,dulik lah..

Xde ape nk st0ry pn hari ni. Cume b0san dlm kete,td jem kat Nilai, ingatkan nape rupenye ada satu treler ni r0sak tepi jalan. Tp ape m0tif sume kereta sl0w? Malaysian kat prihatin. Bukan TOLONG ape pun, tp TOLONG TENGOK je smpai jem. Huh..

0wh, Dinashuz ritu ada k0men kat entry marah2 aku pasal breastfeeding tu. She said that dia nak gak bwt entry cmtu tp risau ada org terasa.

Well Dina, I am done pleasing people eventh0ugh org yg aku tujukan amarah tu n0b0dy fr0m bl0gger w0rld. Sebab tu berani marah2 kat bl0g ni. Hahaha ;D

skrg ni ngn 'org' tu aku bwt derk je. Xkuasa aku nk ty2 dia ape2 yg berkaitan ngan anak. Jumpa pun jarang and ada terjumpa ritu skali, aku buat mcm xde ape2 yg berlaku. Simpan the l0ng-face that I have. Bukan nak jadi hip0krit,tp aku bukan jenis yg suka masam2 muka ngan org. That is s0 n0t me. Aku cube jugak jadi baik tp kalo untuk berk0ngsi2 ngan dia, s0ri la kawan. Aku xheran ngan kau. Nak cter pasal anak2 ni, kau bleh p main jauh2. Aku xsuka kau. Dan cara aku ngan org2 mcmtu, aku hy akan ckp benda2 penting je. The rest of the time, aku akan senyap. I will try to c0ntr0l my facial expressi0n eventh0ugh I kn0w that w0nt w0rk. What I feel, it sh0ws 0n my face. Org yg biasa ngan aku tau perangai aku cmane.

Diingatkan lg skali, entry amarah tu xde kena mengena ngan kwn2 bl0gger ye. Kalo ada yg rasa setepek terkena kat btg hdung tu, maaf je aku bleh ckp.

I am d0ne pleasing people. It hurts tau. I d0nt like c0nfr0nting pe0ple face 2 face. I'd rather do it in here or tulis surat. Lg byk bleh let go.kalo berdepan2, mau x terluah jadinya. Hati sy sgt fragile okeh.

Mcm previ0us entry, I'm n0t against f0rmula milk. But at least try, jgn cpt give up... I kn0w whats best for my baby, and I kn0w that y0u kn0w whats best for y0ur baby. But please, d0 n0t c0mpare our baby. They are wayyy difference!

2 comments:

Arya Stark said...

yg slalu buat dina rasa mcmtu slalu certain family members... if buat entry luah perasaan takut drg emo plak sbb ada yg baca blog.. nk share dgn hubby takut dia tersinggung.. susahnyaaa.. hihii...haaa tulah just like what u said... bknnya kt nk katafm x bgs but most of d time org2 yg ckp mcmni gak org2 yg sama yg ckp, 'leceh nk bf ni' kan???

elanie*Q said...

ahah! Bt0l tu. For me, d0nt ever said yg bf ni leceh. Xd benda yg sng kat dunia ni..at least try. My hubby xbg i NIP. So i cri alternatif like kalo nk bwk ank kuar, bwk fresh milk yg bru i perah. Tahan plg kurg 4jam kan kalo kat suhu bilik. Misal kata i kuar p jb yg 2jam dr tmpt i ni, dlm kete bg direct, sampai2 jb, ada baki 2jam lg. If b4 kuar kete ank xnak nyusu, fine. Ms dlm mall, bg dia susu yg i perah awl2 tu,b4 d expired time habes. Kalo travel jauh, dulu i sampai bwk pam susu dlm kete. Kalo ank i penat nk direct bl dipangku (bdn dh memanjang kan), i pam susu dlm kete, dah pam masuk kan dlm b0t0l susu, bg dia time dia nak susu. Nak seribu daya,xnak seribu dalih..bt0l x? Demi ank sdri jugak..