Wednesday, March 7, 2012

Happy 27th Birthday!

'Happy birthday to me..
happy birthday to me...

happy birthday to Elanie...
happy birthday to meeeeee....'



(mode: tepuk2 tangan keriangan; dalam happy masih ada sedih)




Alhamdulillah, syukur pada-Nya aku dipanjangkan umur sampai keangka 2----7 tu. Nombor 7 tu kasi jauh sket. Haha...


As for this day, I can recall some of my good and happy memories that longing to my dearest heart. Dari primary school sampai la dah masuk zaman sambung Masters. The best masa dua tahun kebelakangan ni sebab celebrate ngan insan yang tersayang.




Nak kongsi2 ni. Hihi...hari ni hari story telling okeh :))




Masa primary 5 - Ade sorang dak laki ni yang aku minat datang kelas aku, dia diri depan kelas and then dia cakap, 'boleh saya berjumpa denga Elanie binti Mohd Khair?' Suddenly semua mata yang dengar 'pengumuman' dak tu dah pandang2 antara aku ngan dia. Malu gamaknya, dia blah trus masuk kelas dia.


----Oh, dia budak kelas sebelah. Kitorang satu kelas masa darjah 4. Dia duduk depan aku, suka pijak2 kasut aku mentang2 la kasut dia hitam sebab dia pengawas. Tak aci betul! Sebenarnya dia berebutkan palang tempat letak kaki kat bawah meja tu and kebetulan sangat la meja dia takde palang tu. Dia la pengawas yang paling tak berdisiplin bagi aku sebab selalu datang lambat. Datang sekolah pon mata macam mata panda je tido lambat. Dia suka pinjam buku sekolah aku bawak balik rumah. We were separated by end of primary 4; dia masuk kelas pertama and aku kelas kedua. Since then la kami tak pernah bercakap lagi sedangkan masa darjah 4 tu, kitorang boleh dikategorikan sebagai rapat.----


Back to the story above, the 'announcement' that he made, makes my day :) Hati berdegup laju but still...we never spoke to each other until end of primary 6.




Masa matriculation, my birthday was celebrated with my roomates kul 12 malam. Dorang pakat keluar bilik sesame and then betul2 kul 12 malam dorang ketuk pintu. Aku plak kebetulan memang ada dalam bilik, dengan blurnyer bukan pintu... tadaaaaaa... they came with a cake in hand siap ade lilin. My bff Atiqah pon ada skali dalam pakatan dorang.. Ceit!




2005 - UiTM Shah Alam. Masa semester 2, groupmates aku buat surprise kat aku after kelas malam. Fuzah, Kak Iza, Adda and ehem... That 'ehem' tu somebody that I had a crush on since 1st semester lagi kat UiTM. Sume orang yang amek tau pasal budak2 kelas dorang dah tau sangat pasal kitorang. Tinggal dia je buat derk, so, aku pon buat tak tau je lah. That night dorang konon2 nak stay kejap after kelas sebab nak buat perbincangan. Tiba2 yang masuk kek ok? Pandai btul cover line memaseng!




2006 - Semester 4, UiTM. Masa ni celebrate kat bilik je. Time tu tengah buat assignment. Ada orang ketuk pintu bilik memalam rupenye my roomates buat kejutan birthday aku. Tak ingat lagi siapa yang ada but yang wajib ada dalam senarai buat kejutan tu of course la my dear Kak Iza and Adda. Dorang siap kuar pi beli the-all-time-famous Nasi Lemak Jati kat Seksyen 2 tuh. Heart you guys so much!! Dahtu, memalam kul 12 tu makan nasi lemak eyh.. mana tak menternak badan masa duk kat UiTM.




2007 - Final Semester, UiTM. Yang ni sampai bila2 pon aku takkan lupa. Walaupon dah kawen, tapi tetap memori okeh :) Remember 'ehem' as mentioned above? Dia la yang buat surprise kali ni, alone. Masa semester 6 ada satu kelas ni lecturer tu buat malam. So, Habis je kelas, budak2 and even the lecturer himself tak sempat nak keluar kelas, 'ehem' bangun and buat toast untuk aku sempena my birthday that day. Oh mai, oh maiiii.... sangat malu okeh sebab Encik Salleh was there, my lecturer! Dah macam boyfren bagi ucapan sempena birthday girfren je. Uhuk...but no, we never crossed the friendship line. Lepas tu dia swuh aku tunggu jap. Rasanya muka ni dah merah kot kalo aku putih melepak sebab malu. Nak jumpa dia lepas kelas tu pon agak malu tapi buat2 tak reti je. Eyhhh...mana leh tunjuk perasaan suka itu. Hahaha ;D So jumpa la kami depan kelas, dia bagi kek SR- choc cheese kat aku. Satu slice je ye. Tapi.... sebab dia yang bagi kan, that one slice of cake pon rasa sungguh priceless!! Sengal la ko Nanie!! ;)) Balik rumah malam tu, hati berbunga2. Eventhough the cake was being priceless, to me it is still a cake. Ngap trus sampai habis! hehe :) Dasar orang suka makan kek, takde maknenyer nak simpan2.




2008: Keje jap kat GE Mall, as a Customer Service kat Art + Craft class di tingkat 3. On my birthday, semua kawan2 yang keje hari tu pakat turun bawah. Tinggal aku sorang. Terpaksa tinggal la sebab nanti kalo ada customer datang xde orang nak attend plak. A few minutes after that, dorang masuk kedai sambil nyanyi lagu birthday, siap bawak cake berlilin bagai, dengan belon sebijik and hadiah bunga daisy dalam pasu! Sengal btul kawan2 keje dulu :)




2009: Zaman UKM. Kenal ngan geng satu kepala. Along Ain, Alang Shidah ngan Bong Nadia. Kitorang celebrate serentak masa birthday Along 23 Mac kat PizzaHut, Alamanda. Pastu shopping guna duit sendiri2 ler beli blouse sebab 4 hari lepas tu kitorang ade kursus kat Seremban.


2010: Pertengahan 2009, aku kenal encik hubby. Penghujung 2009 dia dah agak serius ngan aku. So, on my 25th birthday, mak dia ngan family PakTeh dia datang nak merisik2. Ade dalam entry yang ni. Petang sket encik hubby ajak jumpa tapi buat2 jual mahal. Bila jumpa jugak, dia bagi teddybear pink - besarrrr punyeee - kat aku. Sempena birthday aku la tu :))




2011: Masa aku pregnant 4 bulan setengah. Tahun tu 2-3 hari sebelum birthday aku lagi dia dah wish. Tahun tu awal2 sangat. Tahun sebelumnya nak jadi orang terakhir wish birthday aku. Pagi birthday tu lepas breakfast memang aku akan hantar dia sampai pintu. Aku tanya dia samada dia balik tak rehat tengahari. Dia kata tak. Aku tanya sebab kalo dia kata dia balik, aku akan masak awal, kalo tak, memang aku masak petang je sebelum dia balik keje. Aku malas masak time2 preggy dulu sebab tak tahan bau minyak ngan tumisan bawang. Pas je dia pegi trus kemas rumah sikit2, sidai kain, mandi and sambung tido!! time pregnant aku susah tido malam, jadinya memang ganti tido siang la. Tup2 nak dekat kul 1.30ptg camtu aku dengar pintu grill terbukak. Rupenye encik hubby balik bawak 2 plastik beg besar. Satu beg kek, satu beg lagi kfc. Dan tak lupa bunga ros tiga kuntum :)) Dia ni memang suka buat surprise. Ada yang kdg2 menyakitkan hati tapi itula encik hubby saya. he's unpredictable :) That's what makes me love him evenmore. Sempoi je kan aku celebrate birthday? Tapi itu yang memorable bagi aku... sweet and simple.




2012: I have lots of wishes that I want to get for my birthday, but as for now, scrap that all out, I only want my husband and our baby to be with me on my birthday. And I know I'm not getting it, so it's going to be just me, hazim and my family. It is more than I can ask for.






p/s: A trip down to memory lane eyh? Mesti ada yang baca entry ni dah mengagak2 sape individu2 yang tak bernama diatas kan? haha... It is merely just a memory that still longing to me. Nothing much. Don't take it seriously. As for now, I already have a husband that I am much in love with :)

1 comment:

Intan Suhana said...

woot woot!aku tau aku tau aku tau!ahahhaha..
alah..baisalah tu..i had a crush on my BFF jgk dlu time matrik..but i never crossed the line too..
friends are like diamonds!tak bley tukar!tukar sure tak sama..so,let us keep it the way it should be..
aku paling risau kalau aku expressed apa yg aku rasa tu,things will never be the same again.takut there'll be no fun times together itu yg paling takut..

hehehehe...