Thursday, August 19, 2010

kantoi!

Seminggu setengah masa on plan tu, kad jemputan kawen belah aku habis. Padahal masa tu ramai lagi jemputan yang belum dijemput. Tanya kat tunang, nasib baik dia ada lebihan kad. Tapi sebab masa tu kami ni dalam proses tak boleh jumpa, masing-masing macam serba salah. Aku yang rasa macam nak tercekik sebab risaukan pasal kad jemputan, dia plak risaukan plan dia tu hancusss...

Memula dia jual mahal, kata nanti dia hantar je kat rumah.
Aku plak jual mahal jugak, cakap la nak datang kul brape supaya aku bleh bagitau abah, nanti bleh abah amek dari dia kat luar rumah.

Huishhh..siap tanya aku nak pi amek adik kat sekolah agama kul brape so that dia bleh datang time tuh. Aisehhh~

Ni yang nak majuk nih!

Last-last, aku direct tanya kat dia, nape dia taknak jumpa aku?

And tunang aku pon mengalah....muahahahaah ;D

Perjanjian pertama sudah di langgar! :P


Jumpa la kami petang tu, balik rumah lepas dinner bersama. Perjanjian dirombak kembali dengan boleh sms sampailah dah nak hari akad nikah :D Tapi ada syarat lain ditambah :( Kalo tetibe dalam pada masa tinggal lagi seminggu lebih tu aku merajuk and kitorang ada selisih faham, secara automatiknya perjanjian baru terbatal and kembali kepada plan yang asal which are no nothing. Hmmmm...

Berbalik kepada cerita asal, petang masa jumpa tu, aku amek dia kat Maktab. Aku yang drive memula nak pi dating kat Titiwangsa. Biasalah, jalan kat depan Istana Budaya tu, bila dah petang-petang sentiasa jammed. Masa kereta tengah banyak tu, nampak la satu kereta Swift Biru...macam kenal je...tengok nombor plate; alamak, Tqah!

Tunjuk kat tunang aku, sekali masa kami berdua tengah pandang ke Tqah, minah tu pi menguap besarrrrr punyaaaa!!! Hahahahhaa ;D Dan-dan la tunang aku swuh sms kat Tqah, cakap ke Tqah yang Tqah tu nguap besar sangat. Minah ni plak, ngantuk-ngantuk pon masih dapat pickup plak tuh, sambil tanya, 'ko pi jumpa En.Q ka??' tettttt....TERKANTOI disitu! aku gelak je dalam sms yang aku reply ke Tqah. Paham la minah tu ;P

p/s: Pasal perjanjian baru tu, what do u think about the ending? hmm?

2 comments:

aTiQue said...

DAMN! KUTUK AKU! Beb aku rasa sgtla idealistik rule ko tuh. aku pun tak nak jumpe afnan sebulan. hahaha

elanie*Q said...

Hahahaha ;D manede aku kutuk ko! ;D tp masa tu sgt lawak. pasni kalo drive, mmg kena beware, kot2 ko tgh korek hidung ke, tup2 kawan2 ko ke tgh drive dekat2 ngan ko. lagi haru kena bahan weh! ;D muahahaha ;))