Thursday, August 26, 2010

mind boggling therapy!

Semalam hubby ada jamuan berbuka puasa kat tempat kerja dia. Staf sahaja. Aku ni orang luar, takde la join sebab x dijemput kan... jadinya permintaan aku kat si hubby, nak berbuka kat rumah Ibu sebab majlis dia dari kul 630ptg sampai 1030mlm. Malasnye nak berbuka sorang-sorang, dahtu sorang2 jugak sampai la ke malam. Petang dalam kul 330ptg kami ke Ampang dan dia bersiap ke majlis tu around 530pm.

Arakian sekian kalinya aku berbuka kat umah Ampang. Rindu giler kat umah Ampang ok???? Oh, silap, RINDU GILER kat Ibu, Abah, Ellie kat em, em...kat bilik, kat katil sendiri, kat Mr.Blacky...kat em,em... kat semua benda yang ada kat umah Ampang tuh. Complete set! ;D

Tapi bila dah ada umah sendiri, life sendiri, jarang dapat balik Ampang. Hubby no.1 sekarang ni. Duk kat sini, memandangkan belum keje lagi, so, duk umah je la. Keluar pon bila ada hubby whether merempit atau naik kereta, semua nak dia yang bawak. Ye la, of course la aku tak boleh nak bawak motor kan...yang itu konpem dia yang kena bawak aku :D haha

Selain tu, pi kedai pon dia yang offer diri. Gila malas nak kuar rumah. One thing, nak kuar rumah kena mintak izin dia. Pastu nanti dia swuh bawak kereta dia yang bila aku bawak, dah rasa macam masuk litar Sepang tuh. Sungguh tak minat ok? (Hehe...maaf ye Ayg :) Tapi betul ni, Syg pening kepala bunyi bising sangat tau)

So, semalam masa hubby pi majlis berbuka tu, aku mintak izin nak pi Ampang Point ngan Ellie. Nak ke Popular. One of my favourite plae on earth. Yipee! Akhirnya!

Sebenarnya takde benda nak beli pon, nothing on my list. Tapi... alkisahnya, I love bookstores. Any bookstores. Bila aku masuk kedai buku (tolak kedai buku sekolah je), rasa semua stress hilang, semua masalah terbang. Not that I have any of those, cuma dah lama sangat rasanya tak menjejakkan kaki ke kedai buku ni. Even before kahwin haritu lagi sebab tak sempat.

Malam tadi pegi Popular tu tujuan nak jalan-jalan je, bawak Ellie sebab aku tau memang aku sorang je suka layan Ellie ke situ. Ni bila aku dah kahwin, tang satu aktiviti tu yang dia mesti rindu nak buat. And bukan dia je, even aku pun rindu nak melayan adik aku yang sorang tu.

At last, kitorang lepak kat Popular nak dekat 45 minit. Tak boleh lama-lama sebab parking kat dalam AP rm2.50 untuk sejam. Kejarkan masa rm2.50 tu jugak la selain dari balik sebelum hubby balik dari majlis dia. Heee ;))

In the end, dari takde benda nak beli, beli jugakla novel sebuah, adik aku pon sebuah jugak :)

p/s: Takde motif pon membebel hari ni. hehe ;) Cuma taknak update ape2 pasal W-day aku hari tu...

No comments: