Friday, August 20, 2010

tema

Tema majlis aku hari tu of course la pink.

Memang la tunang pon pink, kawen pon nak pink jugak haa... eh, peduli ape aku? Ade rules ke yg mengatakan tema kawen ngan tunang tak bleh sama? Kalo ada, sape yang buat rules tu? Rules manusia, semua orang boleh langgar. Even adat Melayu pon kita dah tak berapa ikut sekarang ni kan? Kenapa nak susah2 kan diri?

Berbalik kepada persoalannya... aku suka warna pink, ikut aku la nak pakai warna ape. Yang penting, aku yang kawen, bukan korang kan? So, shut ur mouth up. Aku tak marah, tapi tak suka ngan minded sesetengah orang...ianya terpulang kepada individu. 'Nuff said.

Aku pakai pink pon, 2 ton pink yang berlainan. Masa tunang soft pink and masa sanding ritu warna pink pekat sket. Memula aku mintak pink belacan. Tapi nanti nak kena buat baju lelaki baru plak and tambah kos lagi. Last-last aku buat keputusan biar lebih kurang warna ngan pink sepersalinan lelaki. Tawakkal je la pandai-pandai Kak Sue la alter warna bagi sesuai, jangan sama ngan Ita punya sudah.

And it turns out, sangat lawa!!! I love the dress, and even the colour. Orang lain tak suka pon pedulik hape aku. Janji, aku yang pakai, aku rasa selesa, aku rasa konfiden. Sudah. End of story :D

Selain tu, tema majlis aku ni coklat. Ada gak orang tanya, sesuai ke coklat ngan pink? Bagi aku sesuai je. And dah terbukti, sesuai sebab I've seen it before masa kakak sepupu aku kawen last 2008. Pink dia lagi meriah. Combination kena la sesuai. Ini, asyik2 lawankan ngan warna putih, BOHSAN!

Antara orang yang terlibat pon, I made sure dorang pon pakai pink.

Family: Yang lelaki - peach pink. Yang perempuan - pink terang.
Pari-pari: Pink peach (slightly pink - warna ni in between warna utk belah lelaki ngan belah perempuan. Gila susah nak cari tudung hehe)
Bunga telur: Coklat cream
Pelamin: Putih
Hantaran: Pink silver
Paperbag 4 doorgift: Rose pink
Scallop 4 khemah: Coklat+pink
Air minum: Soda bandung (pink ye kawan-kawan)
Kotak telur: Coklat
Bilik tidur pengantin: Ton coklat + cream

p/s: So, combination warna terdiri daripada ton-ton pink, coklat and...sedikit peach and cream. Semua pon complimentary colour for pink.

2 comments:

Liyana said...

uish..awat emo benor entry nih?ada yg komen pasal wedding nanie ke?

elanie*Q said...

ahahaha...emo ke? dok ehh...
nak komen psl wedding, i dun mind, since it was MY WEDDING..ahahaha...saje je buat2 emo la dear :D