Friday, August 20, 2010

bunga telur

morning peeps!

Since aku pon masih blur tak tau nak mula dari mana, ape kata kita start dari citer pasal bunga telur. Sorry, gambar semua ada dalam laptop aku yang buat hal tuh. Ni pon pakai laptop hubby.

Bunga telur aku simple je, warna coklat cream. I bought it even before we both getting engaged. Awal kan? Sebab kebetulan masa tu kitorang berdua keluar sama dari pagi sampai malam. Menyiapkan dua hal sekaligus. Kalo tak silap masa tu aku ngan hubby aku pi shopping barang hantaran kawen kat Sogo. Kemudian baru pi ke Nilai nak ronda-ronda.

Erm, nak kata barang2 kat Nilai murah..hurmm...tak jugak. Tapi kena pandai pilih tempat. Kalo korang nak beli barang-barang murah, beli kat kedai first yang korang nampak bila masuk kawasan borong Nilai tuh. Erm, banyak barang aku beli kat kedai yang first tuh. Alamak, nama kedai lupa la... But obviously bukan kedai Th**kQ. Rasa macam kedai VS? erk...cam pelik je bunyi nyer? hehe...

Tapi kalo kat kedai tu, affordable la jugak harga bunga telur nyer berbanding kedai lain. 3 kotak rm75; satu kotak ada 50batang. Atau stok lama yang nak bagi habis? ahhhh...peduli ape aku. Janji ada bunga telur yang masih ok conditionnya (I mean takla reput ke ape ke kalo stok lama). Dan yang pasti, aku memang nak bunga telur yang simple saje, takmau yang crowded gila ngan kristal la, manik2 la ape lah. Nak buat sendiri memang tak menang tanganla kan...

Memula tu nak beli warna pink tapi jenis yang aku nak takde plak warna pink plak. Tapi naseb baik ada warna coklat cream tu, complimentary colour dengan warna pink. It should be ok kot. hehe... And Alhamdulillah turns out ok bila tengok dalam gambar :)

p/s: nanti kalo ada gambar lain untuk bunga telur tu aku letak kat sini ye :)

No comments: