Friday, December 17, 2010

Check gigi

Heee~~

10hb aku pi check gigi kat Klinik Kesihatan. Kan aku cakap dalam post yang lepas2, KK kat situ memang wajibkan ibu mengandung buat check gigi, once in every pregnancies.

Aku, dengan problem jumpa doktor ni terpaksa la kuatkan semangat kena buat checkup jugak. Nak buat camne dah requirement klinik tu camtu :( Berdebar2 pagi nak jumpa doktor tu tau. Ye la, ape la agaknya doktor tu nak komen kat gigi aku ni sebab the last time aku ada kena check gigi masa kat sekolah menengah la, which was 8 years ago! Ngee~~ dah nama pon 'doktor' kan, so, doktor gigi pon musuh ketat aku :P

Ada sorang lagi ibu mengandung sebelum aku. Dia punyala lama dalam bilik tu. Aku dah risau nih. But then, bila nombor aku disebut je, aku masuk, baring kat kerusi check gigi, doktor pon godek gigi belah kanan, gigi belah kiri. Ada dua je komen doktor tu kat assistant dia yang pegang kad rekod aku:

  1. 'Gigi dia semua ok'...
  2. 'Gigi dia semua ADA'.

doktor: Ok, dah.

Aku: Erh? dah sudah?

doktor: Iyelah, sudah. Gigi awak takde masalah, kan bagus tu...

Aku: owh, ok. Terima kasih doktor! :D


p/s: Punya la susah nak pi check gigi. Sekali check tak sampai 3 minit dalam bilik tu :D And, aku boleh makan macam2 sebab GIGI AKU SEMUA ADA!! :D Teheee~~ Aku tak tau la plak kalo sebelum ni ada orang check gigi tapi gigi dia tak cukup?? Whattheee?? And gigi aku MEMANG SEMUA ADA sebab SEMUA 4btg GIGI BONGSU aku dah tumbuh :))

No comments: