Wednesday, December 1, 2010

mengidam nasi goreng

Ha'ahhh...mengidam nasi goreng, bukan nasi goreng sebarangan. Tapi nasi goreng ala warung!

Ala, yang rencah maggi yang sibuk2 ada iklan kat dalam radio Era tuh. Penah dengar?

Citernye camni. Yesterday, ada nasi lebih memandangkan encik hubby sudah kekenyangan makan nasi berulamkan sambal belacan, ikan goreng dan sayur goreng saje. Ish, takkan la nak buang nasi tu kot, jadinya tetiba teringat kat perencah tu dan teringatkan yang hari tu aku ada kata kat encik hubby aku rindu nak makan nasi goreng. Ye la, selalunya aku masak nasi goreng every weekend je. Tapi disebabkan daripada lepas raya puasa hari tu asyik2 kena balik Bidor boleh dikatakan setiap minggu, mana nak masak nasi gorengnya dah...

Aku ni pon bukan jenis masak guna rencah2 dalam peket ni. Baikla tumbuk rencah sendiri sebab dijamin sedap sehingga menjilat sudu ;)) Tapi sebab mengidam punya pasal, tetibe kuar la bubble-orang-berangan-kat-sebelah-kepala-hotak-aku-yang-marveles ni nak try perencah nasi goreng ala warung tuh.

Pagi tadi breakfast nasi goreng tuh. Not bad lah! Aku letak ayam, kacang panjang ngan fish cake. Letak kicap sket. Lalalala~~ Nyum2... tetibe aku lapar semula :P


p/s: Tengahari ni nak masak Nasi Beriani Ayam! :D Tak sabar!

4 comments:

Liyana said...

bestnya!!!! take care urself gak..jgn lasak sangat tau!

elanie*Q said...

ermm..ape yg bestnyer ana? the nasi goreng ke, the mengidam part ke...or?? hehe :)

Liyana said...

Yang bestnya part nih :

Tengahari ni nak masak Nasi Beriani Ayam! :D Tak sabar!

ehehehe~

elanie*Q said...

owh, the nasi beriani tak sedap pon. first time buat konon2 try pakai rempah maggi instant tu and the result was...yuckkssss!!! tak sedap! bila bau rasa nak muntah je. uwekk ;P

pasni baru try pakai resepi ibu plak :)