Monday, June 20, 2011

Bila encik hubby kata...

... dia rindu nak makan masakan aku...


Waaa..... ni yang rasa nak terbang ke Johor sekarang jugak! :(

Truth to be told, bila dia ade depan mata, nak masak pon malas je. Sebab tu bila duk ngan dia, dia jenis makan berat sekali je sehari dan aku pon terikut2. Even time preggy ni. Tapi, ajaibnye, berat sangat2 senang nak naik jugak walaupon malas nak makan.

Tapi, bila dah dok berjauhan ni... rasa rindu sangat2 nak masak untuk dia. Rindu kat dia toksah cakap la...Tapi rindu nak memasak untuk dia tu, yang tu agak pelik. hehe... mungkin sebab bila aku tanya dia, 'hari ni makan ape?', dia akan jawab 'masak nasi satu pot, ikan goreng ngan buat sambal belacan'. Weyh, sape tak sedih weyhh??

Even kalo aku ada pon, memang simple2 je lauk aku. Takde la masak lauk macam nak bukak kedai tu. Tapi, at least aku yang masak, aku tau dia akan makan. Dan bukan lauk yang sama tiap2 hari.

Ni aku dah nekad, bila2 dia balik nanti nak hantar baju2 sket, aku nak masakkan stok lauk untuk dia bawak balik Johor nanti. Tak kira jugak. Tapi, of course la lauk2 yang takde santan, yang bleh bertahan dalam perjalanan selama 6 jam tu...


p/s: Sayangkan suami, sanggup ni nak masakkan stok untuk dia. Takde aku kat Johor sampai habis pantang nanti, silap2 terus selim melim plak suami aku ni tak cukup makan.

1 comment:

Ibu Ilyanie(s) said...

sesekali bagi hubby berdikari apa salahnya kan.. hehehe.. :D