Monday, October 19, 2009

Ibu's 49th Birthday

Semalam (181009), birthday Ibu yang ke-49 tahun. Erh, dah 49 dah Ibu aku nih. Tapi kalo aku jalan ngan Ibu pi mana-mana, orang masih salah anggap kitorang ni adik beradik. Even kawan Cik Abang aku ingat Ibu aku tu, kakak aku! Nasib bukan Cik Abang aku tu yang buat komen macam tu. Kalo tak, siap dia, gigit hidung dia karang~ muahaha ;D

Petang Sabtu tu (171009) lepas pi melantak kat umah terbuka LiyanaRoxx + kawan-kawan Ibu, saje bawak Ibu ngan Ellie layan movie kat MBO Ampang. Tengok citer Papadom. Heheh... I'm not a big fan of Malay movies, actually. But it's worth watching something from Afdlin Shauki and our late Yasmin Ahmad. Fresh je movie-movie dorang. Yang penting Ibu boleh gelak, then I dun mind bringing them along...hihi :D

Tapi Sabtu malam Ahand tu, Ibu panggil tido billik dia (Abah pi Myanmar). Dia rasa badan seram sejuk, rasa nak demam. Jadinya aku rendamkan Panadol Soluble nak bagi Ibu. Malam tu tido la kat bilik Ibu yang sejuk (nak tutup aircond Ibu tak bagi plak, Ibu eksyen lebih konon boleh tahan). Sejuk okeh, aku dahla tak tahan sejuk lepas lemak-lemak kat dalam badan ni dah berkurang. Brrrr... (macam iklan Co*a-C*** plak).

So, ni la birthday Ibu yang paling... paling ape yer? Dah la birthday sendiri, demam plak tu. Abah plak kena pi Myanmar, ada keje kat sana. Tapi nasib baik Abang datang ngan Myra. Ada gak peneman bosan-bosan semalam. Kak Lin datang petang lepas kelas ganti dia habis. Semalam Ibu demam kan, jadinya dia biarkan je aku memporak perandakan dapur dia. Memula masak spageti pastu buat cupcake untuk Ibu. Hurrmmm... dua-dua mendapat sambutan, bukan daripada birthday mom, tapi dari Abang, Kak Lin, Myra ngan Ellie. Wahh... at least habis! Best perasaan ni bila ape yang kita masak tu habis dimakan tau. Baru tau perasaan Ibu kalo tiap kali yang dia masak tu habis kitorang makan. BEST!

Malam plak bila makanan sume dah habis, Abang beli tapau Nando's (sebab Ibu tak larat nak kuar pi makan). Wehhooo~ makan lagi. Dua hari berturut-turut makan je kerjanya tau. Hish~

Dan... Ibu senyum je bila aku sampaikan birthday wish dari Cik Abang aku tuh. Hehe :D


Happy 49th Birthday, Ibu! Nanie sayang Ibu, forever and ever~ MuaxxXx!!! :)

1 comment:

Liyana said...

Happy 49th birthday aunty YANG!!!semoga aunty cepat sembuh & cepat dapat 2nd menantu okeh?opssss....terlepas cakap plak!hahahaha...