Thursday, October 8, 2009

~kari~

Dulu aku tak suka makan kari. Siyes nih.

Kari, kurma dan masak lemak. 3 lauk ni, aku paling tak suka makan.

Aku ni bab makan memilih. Ada setengah orang sume benda dia boleh makan, sume benda bleh masuk mulut. Aku memang tak.

Tapi sekarang ni, masak lemak tu boleh la. Tolak masak lemak ikan. Yang itu aku surrender. Siap jeling je lauk tu kalo orang hidang depan aku. Kalo masak lemak sayur ke, masak lemak nenas ikan masin ke, masak lemak udang ke, aku konpem tak tolak. hehe ;D

Kurma plak. Bagi je lah kurma ape pon, selagi aku boleh tolak tak makan, aku tolak. Ibu suka buat lauk kurma sebab favorite adik aku. Aku plak, sama jugak la, dok jeling je. Kalo dah lapar sangat dan bila makan ngan nasi tu, letak kicap banyak-banyak. Sebab nak bagi rasa kurma tu hilang. Aku pon tak tau la awat geli btul lauk kurma tu aku nak telan.

Kari. Hehe... Dulu-dulu, kari ni pon aku tak minat. Tapi la ni, dari bulan Ramadhan ritu Ibu asyik buat kari ayam, aku tak de komen. Siap mintak Ibu masak lagi. Makan ngan roti. Nyum, nyum... Tadi, balik je dari library memang tak makan lunch lagi. Tengok-tengok kat dapur, rupanya Ibu masak kari tulang. Sedap wooo~ Terliur lagi sekarang ni walaupon dah 2 jam lepas aku makan. Kari, kari dan kari lagi...

p/s: 'Sayang suka kari kan? Nanti cuk belajar masak kari yang kaw-kaw dari Ibu okeh before kawen :))'

2 comments:

f@nna said...

heheh...kari is my fav ;p belajar nanie belajar. bak kata pepatah, the way to a man's heart is through his stomach!hihihi

elanie*Q said...

yep, my perut too cik f@nna :D tulah, mmg kena belajar masak nih. WAJIB. dan yg part pepatah tu, agree 100% tau. hehe