Monday, October 26, 2009

kursus kahwin

Ehem, ehem...

Last week's weekend aku pi kursus kahwin kat Precint 16, Putrajaya. Nasib ada member nak join kursus ni ngan aku. Ajak aTiQue, Encik Nan ngan Killeroses. Ajak jugak Cik LiyanaRoxx tapi sebab dia exam, jadinya dia tak dapat nak join la kami-kami ni kematu punggung duduk kat dewan yang sangat sejuk tuh.

Kursus kahwin yang pernnah aku dengar dari kawan-kawan aku sebelum ni, ada yang kata bosan. Tapi alhamdulillah kursus yang aku join ni semua best; dari tajuk hingga ke penceramah. Not bad la untuk kursus yang melibatkan bab agama nih.

Dalam kursus tu ada la sentuh bab akhlak, ibadah, akidah, komunikasi, pengurusan krisis, talak dan jugak prosedur perkahwinan. Bab yang talak tu penting jugak kita tau walaupun sape la yang terpikir nak bercerai kalo dah berumahtangga kan? Mintak dijauhkan, nauzubillah~

Dua hari punya kursus tu, Cik Abang yang tolong hantarkan. Dua-dua hari dia datang lambat nak amek aku kat umah. Nasib la aku ni bukan jenis orang yang marah lama-lama atau tengking-tengking. Cuma dok senyap dan buat muka masam je. Cepat je pon aku ok, cuma saja tak nak bukak mulut... 'Sorry sayang...'. Part yang best sebab dapat bunga!!! Hehe :D 'Tq sayang'.

All in all, dapat jumpa buah hati kesayangan untuk dua hari berturut-turut walaupon masih rasa tak puas. Ye la, dua hari tu pon jumpa masa dalam kereta, pegi balik dari kursus. Dahtu ada Kak Aina sekali. Malu la I nak jadi manja-manja gitu ngan dia. hehe ;p

p/s: awww... masih rindu ni, ape kes?? ;(

2 comments:

f@nna said...

macam mane nak join ek nanie? oppsss tetibe i mcm berminatt pulak hahahah ;p

elanie*Q said...

hehe..xpe, better cpt. nanie byk dgr dr kwn2 nanti nak naik harga rm300 per person. pastu kemungkinan jugak dari 2 hari kursus, jadi 3 hari 2 malam. that's y nanie cpt2 buat ritu. kursus tu mmg buat every weekends. cuba YM ngn encik ni --> ddradamz@yahoo.com Pihak dia yg handle kursus tu.