Monday, April 4, 2011

6months check up

oh yeah, this is going 2 be my 2nd last check up kat kk au2 ni. Tsk,tsk.. Sedih plak rasa. Pasni mcm jd refugees pn ada tau:(

ok,enuf sedih2 ni. I have no time 4 dat actually. My weekend sgt full. Penat sgt ke sana ke mari mengendeng ke hubby. Nak p kedai pn aku sebuk nk ikot. Ngee.. Gedik lebeyh.. Memandangkn 2 hr bturut2 aku kuat bjalan, mlm td tetibe sakit kat bwh perut + pinggang belah kanan. Nak bgn, duduk + jalan pn payah. Sakit kat bhgn bwh perut tu mcm skt nk terberanak je (mcm ada pglaman plak. Poyo je describe mcm tu. Tp sgt sakit ok!)

tp alhmdulillah pg td bgn tdo dh ok sket. Wpun mlm td ms nk tdo mengiring ke kiri rs kaki mcm nk tertanggal je.

And pg ni ada monthly check up. Di awalkn 2 hri sbb esk aku nk travel ke JB smpai hr jumaat ikot encik hubby. Ape cter checkup pg td?

Alhamdulillah bp ok. Makin turun plak ke 100/70. Maybe td tggu giliran lama sgt smpai dh xrasa ape. Hb plak naik sket bnding yg lps which is 11.7. Hemanitic supplement dr kk msh aku amek cume xmkn jela, sbb aku ganti ngn iberet folic tu. Sbb kalo amek jugak, dos Ferromed, aku ttp kena mkn 2x sehari. Baik stay guna iberet je.

Tp yg pelik tetibe drh putih aku tinggi plak. Nurse siap ty smada aku x sihat, panas bdn or ape2 ajelah condition yg menunjukkn aku x sht. Mslhnye mmg aku sht.. Tu yg pelik tu. Nurse pn risau takot2 aku ada infection pd darah aku. Huish, dia risau,aku lg risau kot.. Yela darah putih kan untuk membunuh bakteria atau virus dlm bdn cth ms kt demam ke etc. Mudah2an xd pape yg xelok. Risau gak ni.

Hr ni pn ada review bp by doctor. Nasib bek doc kata bp aku memuaskn. kalo x,silap2 aku kna dtg lg check bp tiap2 mggu. Nggak mau dehhh!

Check up kali ni dpt suntikan dos pertama tetanus. Next month dos kedua yg juga dos terakhir. Kali ni asyik kena cucuk je. Amek darah kena cucuk, pastu kena inject plak. Dahla aku xsuka kna cucuk2 ni. Hmm..


P/s: check up plg lama dlm sejarah checkup aku. 3jam!

2 comments:

~YUN~ said...

nanie,lamenye 3 jam..ari tu yun tnggu smpai 2 jam lebih pn mcm nk menangis da kat situ..huhu~

elanie*Q said...

yun: tau xpe yun..plg lama nanie pnah kena cek tau..yela 1st time cek kul 10pg,salu2 p pg kul 8..hubby nanie pn pasrah je tggu,muka dh selenga dh lama2 duk kat kk tu haha