Wednesday, April 20, 2011

sakit lagi

Oh ye...

Ritu aku ada tulis entry pasal yang aku sakit tang antara kaki ngan badan tu kan? Sekarang ni kalo duduk atas kerusi, bangun dah ok la. Yang masih tak boleh bila duduk bersila atas lantai and kena bangun. That one still hurts :(

Kalo dari baring pon lebih kurang je cuma ada kurang sket la sakitnya tak macam b4 pi KK tu.

But, mula dari semalam kot, kalo aku baring terlentang even sekejap, nak bangun....sudah mula sakit pinggang pulak! Memang dugaan kalo preggy ni kan? Tiap2 orang berlainan bahagiannya. Ada orang sampai ke bersalin tak banyak kerenah, tak banyak sakit2. Ada orang dari awal2 preggy sampai nak bersalin ada je problem nya. Ada yang bila dah dekat nak due baru sakit2. Aku ni kes bahagian tengah2 (sebab belum hujung lagi). Sakit kat bahagian kaki-abdomen tu pon start masa end of 5th months sampai la ni.


Ya Allah....permudahkanlah kehamilan hamba-Mu ini. Amin~


p/s: Semoga lebih banyak kesabaran buat aku sepanjang kehamilan ni. Sakit sikit2 takpe, demi baby jugak :)

2 comments:

yuyu jannah said...

x cuba amik pil kalsium ke?cuba la..yuyu dulu selalu sakit pinggang.doc/kwn2 sume suh amik pil kalsium..alhamdulillah.lepas makan tu jd ok skit..org pregnant ni mmg kena makan byk kalsium..susu tu penting jgk

elanie*Q said...

yuyu: mmg dah amek pil kalsium pon start preggy 5 bulan lg. Susu mmg amek 2x sehari. mlm nk tido br amek pil kalsium.tp tak tau la pekebenda yg sakit ntah tu...bila bc info2 preggy ni, mmg time2 sakit pinggang akan bermula dah. cuma yg sakit tang kaki-abdomen tu tak tau pesal. redha je lah..