Friday, April 29, 2011

tak berupdate lagi

Sorry bloggers, I've been quiet for a few days.

Ritu ada aku citer kat sini yang aku batuk kan? Ha... 2 hari lepas tu start datang cik Selesema plak. Malam-malamku ditemani sok sek, sok sek sampai ke pagi. Tido pon tak berapa nak tido, mcm ayam plak rasa.

And then, malam before birthday encik hubby (on 25th ritu) demam la plak :( Encik hubby insist bawak ke Hospital Tentera kat Taman Melawati malam2. The doctor said, aku ni kena tonsil. Erk? demam tonsil ke macam si Bong (dak kecik ni memang salu demam tonsil). Tekak aku memang perit je even minumla air masak banyak mana pon. Doktor kat KK biasa aku pegi tu takde plak kata aku ada tonsil. Haish...lain doktor, lain plak gayanya. Doktor yang kat hospital tu kata since aku pregnant, takleh bagi ubat banyak2. Tapi dalam 'tak banyak' tu, dapat gak la ubat batuk, ubat kumur, antibiotik, panadol, ubat hisap (untuk tonsil la kot?) Tapi, sampai ke sudah, aku makan antibiotik, ubat batuk ngan panadol je. Ubat kumur tak berani nak amek sebab tak reti nak berkumur kat tekat tu, silap2 takut TERmasuk ubat ke perut plak. Risaukan TERserap ke baby :( Ubat hisap pon, errr.... PAHIT GILER! Ye la, pharmacist swuh hisap, aku pon hisap tapi sebab nak tunggu punya la lama nak habis ubat yang kecik tu, aku pon gigit la... TERUS JE *ok, pahit, pasni BAND ubat ni!*

La ni, setelah beberapa hari pon, batuk ngan selesema masih bermaharajalela. Dahtu, dengan encik hubby pon batuk. Kena la tu dua orang. Siap boleh berduet plak batuk sama2 :( Tapi Alhamdulillah demam kejap je dah kebah.

Demam aku ritu pon ditemani dengan cik cirit tau. Pregnant women lain jenuh susah nak berak 2-3 hari. Aku ni siap cirit birit. Satu hari berak 3 kali. Tak tau la pesal. Nak kata salah makan, aku makan ape yang aku masak sendiri and kalo tak pon makan ape yang Ibu masak bila lepak dirumah Ibu alter sarung bantal yang nak dibawa ke Johor. Cirit birit berlarutan 2 hari. Tapi la ni, alhamdulillah dah ok semula.

Keadaan yang buatkan aku tak mengupdate ape2 kat blog ni sebabnya bila malam dah restless sebab tak leh tido dengan batuk. Pagi2 lepas sarapan, encik hubby dah paksa aku makan ubat. Ubat batuk ngan selesema tu memang tangkap baekkk punya... Tak sampai sejam, mata ngan kepala dah mamai... tido 2-3 jam. Pastu, bangun kemas2 barang tak sampai 3 jam, badan dah lembek semula. Ye la, bila dah preggy campur ngan demam ni... ok, good... it's time to take a rest and plus a nap too. huhu... kejenya memang tido je bila demam ritu tau.


p/s: Today is our last day kat rumah ni..hukhuk... malam ni dah mula tido rumah Ibu since barang2 sume dah kemas letak dalam kotak. SANGAT BANYAK BARANG OK?? Rasa tak habis2 mengemas sampaikan encik hubby bising sebab aku pon join kemas sekali dengan tak sihat badan tuh. And then, and then...tsk, tsk... esok dan selama 2 minggu la takde bantal peluk bila encik hubby pindah JOhor dulu :'(

2 comments:

yuyu jannah said...

cepat sembuh ye nanie..biasala org mengandung ni mcm2 ragam..ada yang xde alahan pape.ada yang macam2..sabar ye nanie

elanie*Q said...

thanks jannah..hukhuk..padahal sebelum preggy ni, nak demam punyala payah. bila demam ni rasa semua. dr sakit2 badan smpai la ke batuk + selesema...dugaan..