Thursday, January 1, 2009

2009: New Year's Resolution

arrghhhhhhh!!!!! it's 2009 already? erm, but why am i shouting..owh, i should welcoming this new year with a great expectations ahead la..

my, my...new year resolution..yeah, i need to have it..just so i will have some guidance, plan, focus+ even target on what i want to do in life..

tp adakah resolution 2008 tercapai?

eh, tercapai tau..semuanya!! gladly i did finish it b4 time is up walaupun azam aku tahun lepas tak banyak..

2008:

  1. nak turunkan berat badan sebanyak 10kg (aku tak mau terburu2 nak turunkan berat sbb takut naik blk dengan senangnyer..so target aku last year nak turun 10kg je..tp berjaya turun 21kg!!! extra 11kg plak)..owh, i'm so proud of myself!
  2. nak sambung Master kat UKM..(dapat gak tawaran sambung Environmental Management)
  3. kalo dapat sambung Master, nak dapat PNG 3 keatas..(aku tak mau letak harapan tinggi sgt sbb takut tak tercapai+nanti aku tension walaupun kalo boleh semua org nak PNG 4..aku tau tahap aku sampai mana)
so, ketiga-tiga azam aku tercapai..yippeeee!!!!!

2009 plak:

  1. kalo boleh, nak siapkan tesis dalam 1 semester ni..so, i can grad on time (August 2009)
  2. nak maintain PNG+PNGK atas dari 3 jugak
  3. nak mudah untuk memaafkan orang lain (aku suka mintak maaf kalo aku buat silap..but dat doesnt mean i dun MEANT each forgiveness i seek from people around me..cume, aku dah dibiasakan sejak dari kecil..JANGAN EGO..) so, dis year, aku nak kedua2nya sekali.. senang memaafkan+meminta maaf...
  4. aku nak jadi anak yang mendengar kata (tak nak dah asyik cari pasal je ngan mak aku..huhu..kepala batu la katakan)
  5. nak cari jodoh...(ahaha..siyes ni..i'm not getting any younger everyday, am i? so, it's time to find my prince charming, Mr. Right, or whatever u call it)
  6. nak turunkan lagi berat badan sebanyak 10kg...(i can do it!!!)
all in all, aku ader 364 hari lagi untuk capai segala azam yang aku buat hari ni...insyaAllah tercapai..anda pula bagaimana?

No comments: