Saturday, January 31, 2009

GC's day out! yay!

Haa….cuti dah nak habes seminggu dah..keje tak banyak gak yang siap..erm, dua movie summary untuk kelas prinsip keselamatan (tgh buat), proposal tesis (blum siap2 lagi.data blum amek kat Pusat Kesihatan Seremban lagi..huhu)..


Cuti ni tak banyak plan pon kecuali pi main layang-layang ngan ex-workmate Get Crafty dulu. By the way, ni first time dalam masa dua tahun Get Crafty beroperasi, GC tutup time CNY tau. Finally, Audrey realized that they’re not going to make any profit by staying open during CNY..haha..So, ni kiranya first get together waktu siang hari la. Selalunya kitorang buat plan potluck ke, birthday celebration ex-GC’s workmate ke mmg sume malam..in broad daylight (in this case, main layang-layang kan, mmg kita tak main malam buta la); yes, this the first time (well, there will always a first time in everything kan?)


GC sekarang dah makin meriah sbb makin ramai yang dah keje kat situ, sorang quit, masuk budak baru lagi sorang. Dan kitorang quit pon bukan saja2 je nak quit, tapi sume yang quit pon sbb continue study (me, Aya, Farina, Jeffrey, Iqbal, Zaza).


Bila jarang-jarang jumpa ni, tu yang buat rindu kat dorang. Aku pon bukannya banyak sangat cakap bila jumpa dorang; lebih kepada mendengar+gelak..hehe..sometimes aku smpai tak bleh nak bg komen aper2 sbb ape yg dorang guraukan tu banyak yg rating SX..wakaka…aku yg sangat innocent ni dgr je la..buat2 mengerti..bak kata Falliq (dun make me start, guys!!).


Tapi gathering kali ni kurang sket la sbb korum kaki bising kurang sorang (Aya)..kalo tidak, mak aii…Aya+Farina je pon bleh menggegarkan Taman Metropolitan Kepong (tempat kitorang main layang-layang tu)..tu belum campur Anna (spontan je dia ni buat lawak)..memang tak kering gusi ;D


So, 26/01/09 ader 13 orang join main layang-layang tu. Aiza, Anna, Affa, Falliq, Farina, Me, Iqbal, Zaza+Am, Suri+Ollie, Ira+Aini (these two are newbies at GC). Kitorang pilih venue dekat Taman Metropolitan Kepong, 30 minit dari Ampang (kalo korang bawak slow macam kura-kura, yes, it’s going to take around 30 minutes to get there). Nasib aku dah pernah lalu kawasan Kepong+Damansara tu 2-3 kali, so 15 minit aku dah sampai..Janji berkumpul dalam kul 10.30am. Tapi seperti biasa la, Zaza+Am mmg suke buat grand entrance..haha..pukul 12tghari baru dorang sampai, padahal umah dorang kat Gombak je..5 minit dah bleh sampai..ceh~


Kitorang start naikkan layang-layang dalam kul 11.30am, tunggu angin baekkk punya..hehe…tp yang tak best nyer sbb kul 12pm baru angin sgt2 bagus untuk naikkan layang-layang2 tau..ish2..tapi masa tu, sape yang rs kulit dia tak senang terbakar boleh la trus main..aku ni kira puteri llilin gak la..Sepanjang aku sampai kat taman tu pon aku pakai sunnies je sbb mmg panas la..mata aku ni tak tahan panas dah..lama sket je tayang mata kat tmpat panas nanti, pening akan melanda ku sehingga aku rasa nak demam..ish3…so, better not to take risk kan..


Dalam nak dekat kul 12.30pm before berhenti main, sempat bergambar dulu ramai-ramai. Memori, beb..takkan tak sayang kot? And then, kitorang pi naik train keliling Taman Metropolitan Kepong tu. RM4 untuk 4km perjalanan selama 30minit..tapi siyes la…kira berbaloi la RM4 tu sbb sangat cantek taman tu, wa cakap sama lu tau!! Tetiba rasa macam pi oversea pon ader…kalo tak pun, paling jauh macam pi bercuti kat pulau2 kat Malaysia ni…angin takyah cakap la…sepoi2 bahasa…amboiiiii….boleh tertido! Daripada luar, taman ni nmpak kecik+biasa je mcm taman2 rekreasi lain jugak..kalo nak buat perbandingan antara Taman Tasik Shah Alam (TTSA), Taman Tasik Perdana (TTP) dengan Taman Metropolitan Kepong (TMK) ni, this TMK is way-way better from those two la..


Lepas je turun train, kitorang santai duduk atas tikar mengkuang yang Zaza bawak (thanx for it, Zaza), kitorang main Jenga (same like UNO stacko) dan lunch sekali makan roti jala yang Zaza bawak (it’s about time pon)…tapi aku tak main sbb nye Jenga tu dorang letak btul2 depan Affa, which was far from me..Farina siap tertonggeng-tonggeng nak tarik Jenga tu..so, dari aku dok tayang punggung aku kat khalayak ramai, better aku tak main..wakakaka….

Dalam pukul 2pm lepas dah kemas-kemas barang dan sampah kitorang sume, kitorang pon balikla…Me, Farina, Aiza, Iqbal, Ira+Aini balik trus..yang lain pi sambung leisure time la..aku pon tak sure dorang pi mana…Yang penting, aku happy!!!!! Happy sbb dapat main layang-layang, happy sbb dah lama tak join outdoor activity camni, and last but not least, happy sbb dapat berkumpul ngan ex-workmate GC dl…they’re still the best workmate la! Sayang korang sume!!


No comments: