Wednesday, February 24, 2010

lost~

Ok jap... lost sebentar.

Ape aku nak mengarut hari ni?

Errmmm...

Owh, ok!

Sorry la tak berupdate blog ni sebabnya tak menyempat la.

Kak Lin (my sister-in-law) pergi khusus kat PD for a week sampai hari ni and mak aku punya la semangat nak babysit cucunda kesayangan dia. Jenuh aku, semua benda tertangguh. Nak online internet pon sekejap-sekejap je itupun malam. But mostly bila dah malam tu, penat. Jadinya bila online pon kejap-kejap atau langsung tak sentuh laptop.

Ikut plan asal nak babysit Myra sampai petang Ahad je, tapi bila abang aku datang konon-konon nak melepak kat umah Ampang sebelum amek Myra balik, Ibu offer tambah lagi dua hari nak jaga budak kecik tuh. Haishh... tak siap lagi la aku punya borang tawaran keje tu sebab tak sempat lagi nak p buat pengesahan sijil-sijil akademik.

Petang semalam masa abang datang, Ibu tanya Myra samada nak tido ngan abang or tido ngan Ibu malam tadi. Aku selambe jawab, 'balik la Myra, balik... Lama sangat kat sini dah'.. Haha...gile kejam punya makngah! Bukan ape, lama sangat kat umah aku pon nanti langsung tak sempat nak rindu dak kecik tu, weekend datang umah aku semula. Ceh! Bagila can kitorang ni rindu-rinduan dulu kat dia.

Tapi hari ni, I mean pagi ni je, rasa sunyi je rumah bila tak dengar Ibu membebel pagi-pagi panggil nama cucunda kesayangan tuh.

'Myra!'

'Mai!'

'Ummu Umairah!'

'Umai!'


Semua nama timangan keluar bila si kecik tu duk acah-acah kitorang ni nak naik tangga la, panjat kerusi ofis yang boleh pusing-pusing kat meja study ellie, conteng lantai ngan dinding la, panjat meja makan la... pendek kata semua benda yang dia buat akan menyebabkan semua orang menjerit! Adehhh~ Nakal si Myra tu macam budak hyperactive terlebih makan gula tau. Ibu kata biasalah budak-budak. Tapi aku kata, Ellie (adik aku) dulu tak pun?? Hahaha... but look how it gets now la. Ellie tu pendiam, lain la ngan orang yang dia kenal macam family aku je. Paling-paling tidak pon ngan sepupu kitorang si Yana kat Melaka tuh. Aku pon tak tau la camaner dia deal ngan classmates dia. Hahahaha ;D

Back to the stories la ye. So, bila si kecik ni takde barulah terngiang-ngiang kat telinga cara si Myra ni panggil kitorang. She have this kind of melodious way to call people; japs, bukan dia je tapi kitorang 3 beradik nih. Aku nak buat pun tak reti dalam blog nih. Kalo aku ngan orang lain, susah sket nak buat melainkan kat family aku. Aku salu panggil Ibu macam tu kalo nak mintak simpati atau nak manja-manja. Even panggil Abah pon camtu (dulu-dulu masa nak mintak duit. hahahah)... Abang aku tu pon jenis panggil Ibu ngan Abah macam tu dan terbawak-bawak sampai panggil dengan cara yang sama kat mak mertua/ bapak mertua dia.

Satu lagi benda yang aku rindu, bau baby. Aku rasa semua baby pon ada satu bau ni, bukan pada syampoo atau losyen yang dia pakai. Tapi, bau baby tu sendiri. Sebab Myra tak pakai losyen atau tak pakai bedak bayi sebab dia kulit sensetif macam aku ngan Ellie. So, bau tu totally dari Myra sendiri. Rindu la plak. Hukhuk~ Sebab bau dia tu akan berpindah dari satu orang ke orang lain.

This whole week ni, yang jadi mangsa tukang dukung dia kehulu kehilir sape lagi kalo bukan aku. Naik berotot dah lengan aku ni kot. Pasni tak main ar angkat dumbbell weh, angkat Myra je cukup otot kat lengan ni macam Popeye! hahaha ;D Ye ar, mana taknyer, sikit-sikit... 'Ngahh, kommm, kommm' (Ngah, nak dukung...). Ada sekali tu masa aku ikut parents aku pi tengok umah, kasut Myra tinggal dalam kete abang. Aku terpaksa la dukung si Myra ni nak dekat sejam sebabnya umah tu lantainya dah berabuk. Aunty yang tunjukkan umah tu pon tak bagi Myra jalan sendiri. So, Ibu ngan Abah plak syok btul duk borak ngan Aunty tu, tak perasan aku kat tepi ni dah terkial-kial angkat Myra sensorang. Agak kalo boleh scan muka aku masa tu dah biru kot?? :P Nasib tak hijau, kalo tak dah jadi Incredible Hulk cuma tinggal nak koyakkan baju je. Eh, eh... melampau tu oiii. Hahahah ;D

Takpe, yang penting, the weeks was over and i'm happily unoccupied by budak kecik dah.

p/s: Wait till aku plak ada anak sendiri? Kiranya yang ini jadi latihan ar.. Prektis meks perfek kan?? hehe ;D

No comments: