Thursday, November 11, 2010

another 1 day left

Erkk, semalam dah membebel dalam blog ni sebab malas nak baca nota untuk exam dis coming saturday kan?

Haaa..alkisahnya, semalam pas je aku mengarut tak sudah kat blog, aku sms encik hubby. Cenggini la ayat sms aku pada dia:

"Ayg!! Tolong syg!! Syg mals sangat nak baca buku ni. Camane? Huhuhu"

Ayat tak boleh blah... sila abaikan ;P

Dan dan je trus encik hubby tepon aku.

Encik Hubby: Assalamualaikum syg..

Aku: Waalaikumussalam ayg..

EH: Syg malas nak baca buku2 tu? Camana ni, exam Sabtu ni kan... jangan la malas2. Memang la exam dulu tu dah baca buku, tapi mesti ada lupa2 kan... Syg baca ye?? Nanti ayg bagi upah cakoi ;)

A: Cakoi?

EH: Ha'ah, cakoi makcik AU2 tu. Sedap kan? Lembut, gebu, syg kan suka ;) Syg baca buku ye?

A: Ehehe... syg boleh je tipu ayg kata syg dah baca buku ;P

EH: Eyhhh... kena ikhlas kannn...

A: Hukhuk... tau, tapi syg malas sangat... Tak tau nape ;(

EH: Ok, syg takyah masak hari ni ye. Syg pi baca buku ok?

A: Mana boleh... nanti ayg nak balik makan syg tak masak ape2 plak :(

EH: Takpe, syg takyah masak, nanti ayg belik KFC ok??

A: (Terasa seperti ada sinar) Iye?? Ok2... Yeyey ayg nak belik KFC :D

EH: Ni nak ayg beli sekali ngan yang ada nasi atau...

A: Eh, takpe, nasi biar syg masak. Ayg beli ayam je ok :))

EH: Ok, nanti ayg balik ayg beli KFC ye. Syg jangan lupa baca buku tau.

A: Ok ayg... hehe, terima kasih..


Sila marah aku cepat2. Hahahah ;D Teruk betul aku ni kena disogok macam tu baru la nak bergerak sket baca buku. Kalo tidak, ketepi-ketepi wahai buku untuk exam ;P Aku ni memang jenis kena dimotivasikan secara ekstrinsik bila datang bab2 baca buku nota ni. Kalo novel, laju2 aku baca eheh~~

So, tengahari semalam aku pon buatla nasi ayam ala2 nasi ayam KFC tuh untuk dimakan bersama ayam goreng atok janggut putih :)) Berselera encik hubby makan sampai sendat baju uniform dia ;D Agagagga ;D

Nasi ayam yang aku masak. Nyum2 shedap weyhhh (sila angkat bakul sendiri)

The famous recipe of atok janggut putih :D

p/s: Dengan jayanya aku pon membaca buku2 yang ada sebelum encik hubby balik makan tengahari and lepas dia balik ofis semula. Baca sampai tertido2 and malam tadi pon baca jugak b4 tido ditemani oleh enck hubby. Love you ayg!! :D

3 comments:

Liyana said...

ahahahaha...cam budak UPSR kena paksa baca buku lah nanie nih!comel je siap kena upah KFC..ekekeke~gud luck tau syg!

Mimy Hamid said...

kena upah makan baru nak study yer..hehehe

elanie*Q said...

ana + kak mimy: ahaaa...itulah penangan ada hubby. boleh menggedik ngan dia tanpa rasa segan silu :D pasni kak mimy lagi la boleh menggedik sebegitu ;) tak lama lagi dah...lagipun bukan selalu mintak upah2 ni, kdg2 dtg mood malas mcm ni mmg perlukan motivasi sogokan ;)

tak ke kita semua begitu? there will always a childish side in everybody :D chill ♥