Friday, November 26, 2010

Nasi beriani ayam masala

Last Sunday dapat pon aku makan nasi beriani!!!

Yabedabedu!!!

Gila teringin nak makan nasi beriani ntah dari bila sebab dah lama tak makan. And tetibe teringat kat Along pnah kata nasi beriani kedai mamak depan Menara Celcom kat Semarak tu sedap. Mintak kat Ayg. Sekali pegi ngan abah, Ibu dan Ellie jugak :))

Amek lauk ayam masala. Nyum2!!

Tak la se'best' nasi beriani Mahbub kat Bangsar tu, but it'll do, for now. Lagi2 dapat ayam masala yang aku pon teridam2 kan lama dulu. Siap google resepi nih. But aku tersalah jangkaan, pi letak santan sebab tengok rempah macam sikit and aku guna ayam bahagian peha, takut tak masak sampai ke tulang. Pi letak santan, jadi kari ayam masala. Ermm... pas ni dah tau kalo nak buat, no more santan then it will be perfect! :D

Encik hubby kata sedap lagi aku buat ayam masala tu tapi bagi aku yang tengah teridam2 dan teringin2kan ayam masala mamak, dapat yang tu dah cukup puas hati dah!


p/s: Pasni nak tuntut nasi beriani dari cik Atiqah plak :))

No comments: