Wednesday, November 3, 2010

jogging bersama tersayang :)

The title says it all :)

Pi jogging Jumaat lepas ngan encik hubby kat Taman Tasik Ampang Hilir (dekat2 Tesco Ampang tuh).

We used to date kat sana dulu and pernah terkantoi ngan kakak ipar kepada Kak Lin. Ehem!! Dulu datang nak berdating. La ni, datang untuk menguruskan bahagian badan yang diternak selepas berkawen ni. hahah ;D Lagi2 aku ni ha yang ada problem metabolic rate rendah. Ntah bila nak dapat high metabolic rate nyer...Bluwekkk ;P Aktif pon cam gini badan, bek takyah aktif kan? Hampeh!

Takpe, takpe, semangat nak kurus masih ada. Sebab encik hubby dah naik 10kg after 2 bulan kawen. Aku? Takmau timbang. Aci tak? Aci larhhhh... yang penting nak kurangkan makan sket. Ye Nanie, kena kurangkan makan. Cuba jadi macam 2 tahun lepas, stress naik turun tangga umah sewa lama yang kat tingkat 4 tu setiap hari, sebulan dapat turun 10kg. Ni macamana nak turunkan dat extra 10kilos tu? Aku pon tak tau. By hook or by crook, I need to. Walaupon dat 10kilos yang aku turunkan dulu tu takde la kurus mana pon aku ni, but I look nice. Keh, angkat bakul lagi. No, like seriously. I know I look better than before aku kurus sket tuh.

Berbalik kepada citer jogging kami tu, di hitung2 sepanjang track jogging tu, adala 100m je yang aku jogging kot? Sebab macam malu2 kot dengan tak pakai tight singlet underneath, rasa macam bergegar dunia. Hahahhaa ;D Owh, you know what I mean. Jadinya berjalan2 saja selebihnya. Encik hubby pon semput padahal sebelum kawen, jogging tu memang faveret dia, memang champion! La ni, kena start from zero lah gamaknya. Tu la...sape swuh asyik2 beli petai, kan dah naik 10kg. Sape nak tolong buangkan extra baggage tu? Sendiri punya hal ;D

Alkisah yang len pulak, encik hubby belikan kasut jogging baru untuk aku. Teman dia jogging. So, last Friday tu kali pertama la kami ada jogging-date bersama selepas 3 bulan berkawen :)) Weheee~~ Dari sebelum kawen, encik hubby buat permintaan ni kat aku. So, this is it :)

Pasni boleh dah buat cinta jogging plak ;)


p/s: Hmm...pasni plan nak panjat tangga Batu Caves akan aku pastikan tercapai jugak. Nak buat the biggest luzer jugak :)

No comments: