Monday, February 6, 2012

Budak2 zaman sekarang

Assalamualaikum semua :)
embali bersiaran selepas beberapa hari tergendala..
Almaklumlah, si bujang kecik tu demam, mmg xbuat ape la mummy nye. Asyik meragam je sbb dia rasa xselesa. Alhamdulillah hazim x batuk atau selsema. Tp demam je pn,mummy dia dh runtun hati ni nengok :( yela, baby kan, bkn boleh ckp n bgtau kt ape yg dia xselesa. Sume pun kt andaikan je kalo kt kat tempat dia.
Hazim ni demamnye panas time dh nak pagi nk subuh tu. Time siang2 ok je aktif gelak2, angkat2 m0nt0t nk try merangkak.. Tp tang malam tu..haish,tiap2 hr sepanjang dia demam ni, aku rasa mcm nk skip je waktu malam sebab xnak tgk dia demam. Memang menguji bt0l sbb aku ni jenis cepat kalut bab2 sakit ni. Lagi2 kena kat anak sendiri. Yela, sape x risau bl check suhu anak tetibe naik 38 darjah, 39 darjah. Hazim pn dah demam 5 hari. Kalo ik0t dokt0r, lebih dr 3 hari kalo bleh bwk ke h0spital check darah. Bkn kt sebagai mak nk doakan yg bukan2 jd pd anak kita tp sekurang2nye kt usaha nak sembuhkan demam dia, nak tau ape pr0blem dia sampai dia demam melarat camtu. Bl ckp kat org2 tua, xhabisla dikatakan budak tu nak tambah akal. Naik sakit hati ni dengar tau. Mungkin ye,mungkin tidak. Kalo memang ada sakit lain mcmane? Sape nk jwb kalo jd ape2 kat anak aku?? Sape nk bertanggungjawab kalo terlewat bg rawatan?? (xtaula korg ni tgk tv ke x.. Tp ada satu iklan yg pasal demam denggi tu. Hah paham2kan je la) Sedih ok.. Dh 2x aku tep0n suami aku nanges2 sbb risaukan hazim. Dahla dia xde kat sisi aku time2 hazim demam ni. Dia xbleh nak balik sbb ada exam. Kursus2 pn ada exam eyh, hish..
Malam td pn pegi klinik buat kali ke2 sbb suhu hazim naik 39.1 darjah. Sampai2 klinik dah nk tutup tp sbb ramai pesakit, dorg bukak lg. Dpn hazim, ada 10 org queue nak jumpa dokt0r.. Adala nk dkt sejam ktrg menunggu, sepanjang tu la dia menangis. Alahaii sian anak mummy :'( yg kelakarnye, aku ngan abah duk mengira berape ramai lg org tggl dpn ktrg yg nk jmpa dokt0r. Dh tggl lg 2 org yg nk jmpa dokt0r sebelum ktrang, bleh plak bdn hazim dh x panas Padahal sebelum n masa menunggu nk dkt sejam tu bdn dia punyela panas. Bl jumpa dokt0r, dokt0r siap ty hazim ke yg menanges kat luar bilik dia td. Hish hazim ni..xhero la.. Bl dokt0r check suhu dia turun jd 35.6 tau! Dari 39.1 tu turun jd 35.6 dlm masa sejam je.
Aku rasa hazim ni c0py mummy dia la. Aku ni kalo demam panas ke atau demam biasa, ugut je nk p klinik, k0npem xdemam dah. Muahahaha ;D atau, jejak je kaki kat lantai klinik tu, hilang trus rasa demam nye. FOBIA DOKTOR AKU NI AND AKU RASA ANAK AKU NI PUN SAMA AR... Hehe.. Dpn doktor, hazim cool je mcm xdemam pn. Xnanges pun iye.. Hai la anak...
Doktor pun nasihat yg sama, kalo dlm ms 2hari ni demam hazim xkebah jugak, kena p hospital amek darah sbb nk tau ape sbb hazim xsihat2. Takut ada infecti0n kt xtau kan. Ya allah, jauhkanlah perkara yg xel0k dr anakku ini.. Semalam dapat lg ubat demam, antibiotik ngn ubt buang angen. Sebelum ni xdpt antibiotik. Tp kali ni dapat sbb hazim dh 5hari demam..
P/s: ni si bujang tgh tdo. Kul 7pg td dh makan ubt.

No comments: