Monday, February 20, 2012

Of blogging mengarut

Assalamualaikum..
Hazim dah tdo,blehla nak bl0gging sket. S0rila,bulan ni update bl0g thru henp0n je. Xsempat nk 0n lapt0p abah (lapt0p aku, suami bwk p kursus sbb xlama lg dia ada kena bwt kertas kerja). So kalo korg tgk bl0g aku ni gambar sume kat belah atas entry, ye aku malas nak edit dah. Huruf M kasi besar-besar sket. Nak bukak lappy abah siang hari memang xkan ada masa punye. Nak berkejar ngan si kecik tu lg dah penat. Bl dia tdo,kain bju dah panggil2 utk dilipat. Ye ar, kat umah sdri pun xdpt nk bersenang lenang, apetah lg duk menumpang kat umah ibu ni. Xde maknenye nk g0yang kaki ok... Pandai2la tolong ape yg patut.
Oh ye,citer pasal berblogging ni, aku salu je bl0g walking and s0metimes kat rand0m blog pn ada bkn setakat kat bloglist aku tu je. Ada2 je cter yg org k0ngsi kat bl0g ni. Kira kita si reader ni mcm jd stalker pun ada. Hehe.. Yeah, love to read their's. Tp s0rila, mine was n0t that interesting to read.at all. Bear with me.
I don't mind if xde org nak baca or xde org k0men. Aku pn kdg2 malas nak k0men entry kawan2 padahal hati nak meng0men tp ahhh..lenkali jelah.. So aku xharap la jugak org nak komen entry aku. Aku k0ngsi kat sini pn sume benda based on experience, benda2 simple. Segala entry yg maki hamun org pun ada, tp xberserta ngan carutan ye.
Life aku xdela exciting mane pun. Biasa tahap l0w class je. Tgk dr blog pn korg dah bleh tau. B0san ok, b0san tp dah ini life aku,aku biasa je. Maybe bg org len,hek eleh, anak pakai cl0th diaper pun nak bising cter2 kat bl0g. Xpe ah, anak aku,aku nak bg pakai ape sukati aku lah. Janji aku xganggu anak k0rg. Dah nama pun bl0g aku, aku nk cter ape pun,up to me la kan..
Itu c0nt0h je ok, c0ntoh..

sebab tula aku suka baca bl0g org len. Ada la feeling2 mahal, jiwang, kaya, cantik segala tp in d end nye aku tetap aku ngan bl0g aku jugak.
Suka baca blog org yg beli handbag2 mahal.. Tp aku beli handbag murah2 je sebab bukan xmampu, tp sebab aku jenis..entahla..sgt particular ngan handbag yg aku nak pakai. Bg aku yg design mahal2 tu sume bertepek2 ngan logo jenama kat body handbag tu atau material keras. Uish,aku memilih woo.. Lagi2 dah ada anak ni. Sebelum kawen aku ada la satu handbag ni beli rm25 tahan 2tahun setengah padahal hari2 lenjan. Beli handbag berjenama, setahun dah lunyai.. So aku lebih prefer yg biasa je. Xla sedih sgt kalo dah kena buang.
Aku suka baca blog org bli kasut c0mel2, berjenama. Tp aku pakai kasut biasa je sebab aku xgila kasut. Asal selesa dikaki sudah, yg itu paling penting..
Aku suka baca blog org p travel jauh2. Tp aku jenis xsuka travel. Xpercaya? Percayalah. I hate to pack. Bosan packing baju since I have a tendency to pack alm0st EVERYTHING. Kalo boleh bwk almari pegi travel, I'd do that, really..
Aku suka baca blog org makan sana sini, makan mewah2 tp aku jenis xlayan sume tu. Suami plak jenis suka aku yg masak, so be it. Walaupun lauk semp0i tempe masak kicap, sambal ikan bilis petai ngan kari ayam kaw2..janji kenyang perut boleh tambah 2-3x. DAH SAH LA PERUT BOLEH STRETCHING KAN...Makan byk xhengat,sbb tu prefer masak sendiri. Lagipun juadah yg dimasak isteri utk suaminye lagi berkat dari makan diluar.
Tapi...kalo bl0g cter pasal cd anak, yg itu aku suka sgt2! C0mel2 ok baby kalo pakai cd ni. Dahla c0l0urful, envir0nmental friendly plak tu..aku xkisah nak berhabes duit utk beli cd2 hazim. L0ngterm investment insyaallah..
Pendek kata,aku suka baca life org lain tp life aku jugak yg masih bertakhta di hati. Sempoi pun sempoi la janji hati senang, xyah pikir samada I am up to everybody's standard ke x.

P/s: ok, abaikan ape yg mengarut ntah hape kat entry kali ni..ceh

No comments: