Monday, February 13, 2012

I missed...

Surely la I missed my beloved husband kan..
Bukan,bukan.. Ni bukan entry pasal dia. Tp pasal life aku. 0ne thing that I missed the most while being a mom n0wadays is reading. Seri0sly like, missing it. Dulu bef0re kawen, bef0re pregnant and dibawak ke sebelum bersalin, membaca tu memang h0bi aku. Pantang ada masa lapang, memang ngadap buku ler..kdg2 rasa bazir je beli n0vel tebal2 sebab bru setengah hari dah separuh buku habis dibaca. Agak terkilan gak la bila sekarang xde masa nak diluangkan utk membaca. Busy being a m0m I guess... And owh, being a wife too.
Sebelum suami p kursus ritu, well, life in johor I must say; sgt hectic ok. By the end of the day, felt exhausted tahap cipan lah. Xdela sampai xsempat nak sikat rambut and mandi ke hape tp memang xduduk diam. Kadang2 suami tgk,dia kata muka kita dh nampak penat,disuruh rehat tapi aku xbleh nak rehat sebab s0oner or later aku kena buat jugak keje2 rumah tu. Dari bertangguh baik buat and habiskan terus.
Masa kat johor, jadual harian aku sama je tiap2 hari. Pagi2 bangun tido, bukak kelambu (oh yes, kitorang tido pakai kelambu sbb byk sgt nyamuk kat situ. Nyamuk hutan jenis komando kot sbb xmati lalu sebelah m0squito coil, xmati kena sembur shelltox. Hazim yg jd mangsa, hbs berbekas2 bdn dia kena gigit nyamuk tp alhamdulillah kat muka hilang. Kat bdn,masih ada bekas lg), jerang air panas, aku p mandi, siapkan air mandian hazim, mandikan hazim, kemas besen mandi hazim, basuh baju, menyusukan hazim, sidai kain, layankan hazim main dulu, tidokan hazim, masak, kalo ada kain bju semalamnye yg xsempat lipat atau bru kering aku akan lipat time lepas masak tu,mandi lg sblum suami balik rht tgahari, makan tengahari ngan suami, main ngan hazim lg, tidokan hazim semula, angkat kain and kalo ada yg kering trus lipat sementelah hazim tdo petang sambil tgk tv, kemas bju2 lipatan, suami balik, main2 ngan hazim, mandikan hazim, makan malam, diri sendiri mandi, okeyyy..time ni trus bdn dah penat letih lesu segala.. Time ni la tugas suami plak layan hazim main. Aku kadang2 terZzZzz awal.
Padat kan? Sape kata jd h0usewife x penat? Silap la...lainla ada orang gaji They can take over half of our workload tp bl sendirian berhad, i tell y0u, bleh patah pinggang kalo sape xbiasa.. Aku pun take time nak dapatkan rentak tu. Org kata tido la time anak tido.. I've tried but my mind w0n't shut d0wn even for a minute. Mula la otak pikir, 'owh,bju dah kering kat ampaian, kena angkat dh kalo x hujan nanti hbs basah semula', 'baju2 byk xlipat lg' etc. So memang aku xdapat nak tido petang.
Kalo dah itu gayanye, mane nak selit tang membaca tu? Xde slot kos0ng haihh.. Sume sl0t dah fully b0oked xtaula sampai bila. Sampai hazim besar la k0t... Even aku rajin beli majalah Pa&Ma tp it takes 2-3months atau lebih nak khatamkan satu keluaran. Yg penting beli. Haha ;D ada masa membaca tu pun kdg2 curi2 cth macam time hujan, bju sidai dalam rumah k0npem xkeringkan? And xde bju yg nak dilipat masa buai hazim tido petang; time tu la sempat belek2 n baca majalah. Tp xselalu pn ada peluang tu...
P/s: kan best bleh beli masa.. Or trade in masa kan? Rasa xcukup, beli masa, nk cepat jual masa.. Bestnyeee lah!

No comments: