Saturday, May 22, 2010

Happy 1st Anniversarry

Aaa... dis one entry yang aku lupa nak update.

Last Sunday (160510) was our 1st Anniversary.

-Elanie Qhohar-

Setahun berkawan dan akhirnya falling in love ngan buah hati aku ni, mengajar aku banyak benda. I mean, the other side of me.

Mungkin orang akan kata, baru setahun bercinta tapi dah decide nak melangkah ke arah yang lebih serius, which is getting married. Tapi, bagi aku, kalau dah jodoh, buat ape nak lama-lama bercouple? (Selain nak kumpul duit and nak bahagiakan parents kita sendiri dulu) When it feels right, go on. Lepas kahwin, banyak masa lagi nak bercinta. Banyak masa lagi nak mengenal hati budi.

Itu pendapat aku, pendapat orang lain aku tak tau la.

Tak semestinya couple lama-lama, korang akan tau perangai sebenar couple korang tu kan? Sebabnya kita tak duduk sebumbung ngan dia masa bercouple tuh, banyak benda dan pe'el sebenar pasangan kita tu yang masih diselindung dari kita. Semuanya indah belaka.

Life's about gambling. Some of it not worth gambled at all but some of it worth every tears shed, every ounce aching inside your heart. Married life pon salah satu dari taruhan hidup. Samada kita akan kekal hingga hujung nyawa kita ngan pasangan yang sama atau putus ditengah jalan.

Aku mengharapkan hubungan kami ni berterusan hingga hujung nyawa aku. InsyaAllah.

Macam entry aku sebelum ni yang berkaitan quotes dari orang berpengaruh.

Perangai pasangan kita tu sebenarnya gambaran sebenar diri kita. Deep down. Setiap kesalahan pasangan kita sebenarnya merupakan salah satu kelemahan diri kita yang kita cuba nafikan. Ye la, cuba pikir-pikirkan semula -- sometimes kesalahan diri kita sendiri kita buat tak kesah je, tapi kesalahan orang lain pada kita, rasa macam besar sangat kesalahannya sampaikan tak boleh dimaafkan. Betul tak? Ha... jangan nafikan pulak. Sebab you're doing it again. hehe ;)

It is human psychology.

It is true.

Macam tu la hakikat hidup.

Aku ngan buah hati tak celebrate pon ulangtahun kami ni. Memandangkan anniversary kami ni jatuh pada hari Ahad and buah hati aku pon kat kampung masa tu. InsyaAllah akan celebrate sekali masa majlis besar :)

p/s: I ♥ U Ayang and Sayang harapkan kita dapat jaga dan semai perasaan cinta ni sampai bila-bila. InsyaAllah. Amin~

2 comments:

Mimy Hamid said...

setuju...kak mimi 3 bulan dah bertunang

elanie*Q said...

kak mimy: i like the way u handle ur r/ship tau kak mimy. nmpk sweet je :))

gila tabik spring!! toingggg ~~