Sunday, May 30, 2010

sireh junjung


Cerita sireh junjung ni. Hmmm...

Ni la sireh junjung yang aku, Kak Lin ngan Ibu yang buat, malam sebelum majlis bertunang aku.

First time buat sendiri, but boleh dibangga kan. Atok bagi idea itu ini, yang buat aku ngan Kak Lin. Ibu bungkuskan kapur, gambir and pinang :)

Kitorang mula buat sireh junjung ni kul 9 malam kot, kalo tak silap lah. Buat selepas potong daun pandan untuk bunga rampai. And settle gubah dalam kul 1130malam. Fuhhh~~ Nasib baik ada orang tolong. And, waktu-waktu macam ni lah, how I wish dat I have adik beradik yang ramai. Tapi nak buat camana, ada 3 orang je termasuk kakak ipar. Dah cukupla tu kan... Tapi bagi majlis tu bila Aunty Ani and Aunty Watie datang, diorang ada tambah sket itu ini bagi nak tutup cela yang ada kat sireh junjung tu...Ok la tu Aunty, budak baru beljar buat sireh junjung ni...mestilah ada kekurangannya kan??...

Disebabkan sireh junjung ni la, aku tak dapat nak buat cupcake aku sebagai hantaran buat pihak lelaki. Hukhuk ;( Kek hantaran, akhirnya aku beli je kat KEDAI KEK CERI INDAH kat Bukit Indah. Kedai Kek Melayu :) Of course lah warna pink! Hekhek ;P

p/s: Boleh menerima tempahan ;P

No comments: