Sunday, May 9, 2010

Sabtu yang lepas

Ni nak kata update, tak update jugak. Saje letak citer basi kat sini.

Pagi-pagi tadi mendung je kat area umah aku. Hati aku pon mendung. Pagi ni tak hujan sebab semalam dah hujan 'lebat'.


Last Saturday, aku bawak Encik Q jumpa atok kat Muar. Since hari Sabtu tu public holiday, biasalah, highway Utara-Selatan jammed giler! Belum exit ke Bangi lagi kereta dah bertunggu tangga kat atas jalan. Dan port yang biasanya menyebabkan jammed tu sampai kat persimpangan Seremban. Lepas dari Seremban, kereta masih banyak tapi tak la teruk sangat. Benti kat Restoran Jejantas Ayer Keroh, refresh ape yang patut pastu tukar pemandu plak.

Tinggal lagi beberapa meter nak sampai kat signboard 'Sempadan Negeri Johor Darul Takzim', temperature kereta Encik Q naik!

Encik Q: Awak bawak berapa tadi?

Aku: err... 125 km/j je. Huhu... Awak tak pernah kena macam ni ke sebelum ni?

Encik Q: Tak pernah.


Hm...good. Bila aku bawak la tetiba nak jadi ehhh... Nak dijadikan cerita la tuh. Last-last kitorang sampai umah kampung pukul 4 petang! Dah naik kematu punggung ni duduk dalam kereta tau. Nak bawak laju-laju dah tak berani padahal -once a minah rempit, always be a minah rempit- SERIK!

Malam tu masa balik dari Muar, tukar driver lagi sekali. Aku drive dari Ayer Keroh, bawak 70 km/j je.

Encik Q: Ai awak, ni bawak 70 je bila nak sampai KL ni??

Aku: Ermm...tak berani nak bawak laju-laju dah. Nanti temperature kereta naik lagi.

Iye, cukuplah sekali je pengajaran buat aku. Lagi pun bawak kereta orang. Dengan tak biasa satu hal, dah dikejutkan dengan suhu kereta naik petangnya tuh... Tambah itu ini, jumlahnya jadi la 70km/j.

p/s: Sampai umah kul 1030 mlm. Hasil dari bawak kereta yang teramat slow ;P

No comments: