Monday, May 10, 2010

tali oo tali

Sabtu lepas masa pi Pudu, buah hati aku park kete dalam Plaza Pudu since kat luar parking kete sume penuh. Siap ada double parking lagi.

Masa lalu kat area gerai-gerai dalam Plaza Pudu tu, ada la kedai kasut.

Ada satu benda yang cik abang aku ni suka pasal kasut perempuan. Kasut bertali-tali.

Once upon the time (chewahhh...macam la dah lama benau), masa kami sibuk cari barang hantaran kat Sogo, cik abang aku ni nak belikan kasut sebagai salah satu hantaran untuk aku. Tapi pusing punya pusing, yang aku berkenan, dia tak suka. Katanya nak cari yang bertali-tali. Nampak lawa. Tapi akhirnya, nak yang bertali-tali tapi takde saiz yang besar dan almaklumlah kalo ada sale kat Sogo, umat manusia ni punya la ramai memborong barang. Kepala aku sesak and last-last aku cakap kat dia, takpe, biar kasut aku yang cari sendiri. Dan, ended up, aku beli kasut untuk bersanding terus and kasut tu tak jadi pon sebagai hantaran aku (mak aiii, kaki dah besar macam gajah, konpemlah kasut pon besar kan? Seharusnya tak payahlah di war-warkan kat orang yang datang masa majlis nikah aku tu tau kaki aku besar. hahahaha...).

And last Saturday, masa lalu sebelah kedai kasut tu, tetiba cik abang tanya lagi soalan cepuemas kat aku:

Cik Abang: Emm... bila la sayang nak pakai kasut tali-tali kan?

Aku: Tak kan. (Wwuekk)


The truth is, aku tak suka kasut bertali-tali ni. Maybe lelaki nampak bila perempuan pakai kasut bertali-tali ni nampak sweet, smart atau seksi. Malangnya bagi aku...TIDAK sama sekali... secara praktikalnya, kasut bertali ni buat sesak otak aku je. Aku, selagi boleh cari yang simple, akan cari yang simple. Kalo boleh tak berkasut dan hanya berkaki ayam je, aku layankan jeeee...

p/s: Maafla Ayang...mana tau kot-kot lepas kahwin nanti Sayang terbuka hati nak pakai kasut yang bertali-tali...sape tau kan? Hehe...tapi buat masa sekarang, kalo boleh, Sayang nak pakai selipar je ;P hihiihih ;D

No comments: