Sunday, May 30, 2010

Penghujung Mei

ALHAMDULILLAH... Syukur sebab satu benda yang aku duk kelam kabutkan dari bulan 3 haritu dah pon selesai.

I'm officially engaged to my buah hati; Encik Qhohar on May 29th :D

3 hari sebelum majlis kecil-kecilan ni, aku sempat update sket la kat fb. Dalam blog, hampeh tak sempat nak lama-lama. Doing some bloghopping pastu mengadap keje-keje untuk majlis kecil tu.

You know, the last three days before the event, it was hectic! No, bukan hectic je, but GILA hectic ok?

Last minit punya keje bila buat itu ini, tetibe ada je benda tak cukup. Korang pernah tak mengalami keadaan bila dimana korang kena keluar masuk rumah, turun naik kereta kesana kesini untuk cukupkan benda? That was me on that 3 days before the actual event took place. SANGAT PENAT.

Nak balas mesej orang pon tak sempat. Nasib baik la masa tu Cik Abang aku (now, my fiance) pon dah bercuti and dia kat kampung pon sama-sama busy. So, no message from him or even me.

Khamis malam Jumaat, aku tido kul 3am, bangun kul 630am. Straight dari 630am tu sampai la kul 1230malam Jumaat tu aku baru dapat duduk and tido.

Pagi Sabtu, rasa malas je nak bangun sebab badan dah mula penat. My biological clock sudah lari tau. huhu :(

But, aku gagah kan jugak diri ni untuk bangun, untuk last minute prep since aku kena pi mekap kat Butik Perkahwinan AQIZA kul 830am. My driver on dat day, sudah pastilah my BFF Cik Atiqah :) (TQ dear! Nanti aku bawak ko plak ok? :D)

Kul 12tghari camtu, aku sah menjadi tunangan Encik Qhohar :)

Alhamdulillah perjalanan majlis berjalan dengan lancar. Cuma ada dua benda yang aku kechiwa sket.
  1. tak sempat bergambar ngan seluruh bakal ahli keluarga baru aku. Cuma ada gambar aku ngan Mak bila Mak sarung cincin kat jari aku :(
  2. tak sempat bergambar ngan semua hantaran. I mean dari kedua-dua belah pihak. Hukhuk ;(
Yang lain tu ok je.

p/s: Cik Abang aku memang tak join majlis tu. Memang ikut adat Melayu dulu-dulu betul dia tuh. Nanti aku sambung post yang lain ok...

No comments: