Monday, April 5, 2010

budak-budak! [part II]

Ok, semalam aku pi wat lawatan sambil belajar ngan buah hati aku kat ZOO NEGARA!!


Hehe... plan awal sebenarnya nak jalan-jalan kat Bukit Belacan je (a.k.a Taman Rimba Ampang) tapi buah hati aku tak mau. Tukar semula plan nak ke Sungai Congkak pon batal jugak. Aku rasa dua venue tu ok je dari plan buah hati aku nak pi Muzium Negara tengok pameran keranda. Apekah??? Aku dok risau kata kat dia, 'tak risau ke kena badi mayat kalo tengok keranda tuh?'


Gila kan otak buah hati aku ni? Sekali dia keluarkan idea, mak aiii... macam dah takde idea lain je ;P


Pas sarapan ngan buah hati kat Datuk Keramat tu, kami pon ke Zoo. Masuk dari kul 11pg sampai kul 4ptg kat dalam Zoo. Macam-macam bau ada. Hamis bau kencing primate, busuk bau najis binatang la... nasib baik la hidung aku ni agak imun ngan bau-bauan yang menusuk kalbu tuh sebab aku pnah praktikal kat Zoo Melaka selama 2 bulan masa tahun 2007. Kalo tak, boleh muntah tau bau macam tu selama 4jam kat dalam Zoo.


Semalam melayankan si buah hati, keluarlah segala childish behaviour kitorang berdua. Melayankan dia, penat tau ke sana ke mari. Kalo suruh aku ke Zoo Melaka, aku pon dah naik hafal jalan kat dalam Zoo tu. Nak swuh aku tunjuk jalan shortcut pon boleh. Tapi ini Zoo Negara beb, besar dan luas. Rasa macam dah habis ronda, tapi Cik Abang aku ingat la plak yang kitorang takde lagi lalu route yang lain tu. Hish... penat tau. Bergambar pon sakan... hehe ;D

p/s: Gambar nanti ye...laptop abah ni poyos la... dah boleh copy tapi takleh paste. hmmm...

No comments: