Friday, April 23, 2010

Mr. Blacky

OWhhh......Semalam. Aku. Dapat. Kereta. Baru!



Heheh ;) Aku dapat hadiah wedding yang paling best setakat ni. Dapat Kereta Myvi sebijik. Aku saje je menggedik kata hadiah wedding. Padahalnya tidak pon. Abah memang dah kata awal-awal sebelum dia pencen lagi ritu memang Abah nak bagi sorang satu kat anak dia. Neo and Gen2 di trade-in. Mr.Bumblebee Abah passed down to Kak Lin. Jadinya nombor kereta will be passed down lah. Abah sayang nak jual Bumblebee. It's everyone's favourite car. Kalo aku, takyah cakap la. Itu pon salah satu nyawa aku selain family, buah hati, miss red cammy, and sunnies aku.

So, time me'reveal'kan Mr.Blacky aku!!



Baru kuar kedai. Masa ni tengah tunggu runner bawak balik road tax dari JPJ and tak sabar nak pi worksyop. Hihi ;)

Ok, untuk sesape yang tau family aku, kitorang pakai satu nombor plat. Aku nyer WTR. Nanti Ibu bawak WTS and Abang bawak WTT. Nombor sama okeh? Tapi tak bleh reveal disini ;P

Ni kat worksyop. Tukar spring bagi lowered and tukar tayar + rim. Abah tak suka original car. Aku ikutkan je sebab bukan aku yang bayar. Ngehngehhh...

Tu nampak tak spring asal? Tapi... Myvi ni dah tukar spring pon masih rasa TINGGI...

Okeh, last but not least... Alignment time!

Aku sebenarnya tak pnah terpikir nak bawak Myvi, let alone own it. Tapi bila Abah tanya aku nak kereta ape, aku cakap je Myvi sebab aku tak suka kereta besar-besar. In KL, kereta besar ni tak relevan. Bagi aku la... other's opinion aku tak tau. Tapi kecik-kecik pon aku tak terpikir plak untuk ViVA sebab too small for my fave. Dah macam Kenari pon ada. Then, in between... maka dapatlah aku MyVi. My lovey dovey honey... 2nd after encik buah hati :))
p/s: Erm... nak panggil ape ye?

No comments: