Monday, March 14, 2011

feeling low

hari ni sedih,sebab tengok encik hubby tahan sakit. Sakit kat otot peha. Dua2 belah kaki plak tu.

Semalam dia pegi pasar,blikan ikan and sayur. Memandangkan masa tu aku dh 2 jam berdiri kat dapur masak nasi lemak, masak sambal tumis ikan bilis smbil mengemas dapur, aku mintak tlg encik hubby siangkn ikan2. Aku plak tolong kemaskn sayur2 masuk dalam peti ais. Sambil tu prepare nk masak ikan keli berlada utk dia, pucuk paku goreng and since pregnant ni xbleh nk makan ikan berbisa mcm ikan keli tu, tpaksa tmbah menu telur dadar special utk diri sdri.

Dipendekkn cter, lama gak la encik hubby bdiri kat dapur sbb ikan yg dia beli agak byk tmbah ngan beli sotong lg. Settle je kejekan ikan n sotong, aku mintak dia mandi lgpun bdn dia dh bpeluh2 balik dr pasar.

Lepas je makan n kemas meja, dia cter la peha dia sakit. Start dari hari sabtu lg.terkejut aku dgr, sbb dia xcter ngn aku pun :( lepas dari tu,aku tlg sapukan cream yg mmg utk sakit otot kat blkg peha dia. And then aku swuh dia brehat.

Petang tu kami ke JJ, dia kata dia dah ok tapi ms naik tangga,tgk hubby melangkah mcm tahan sakit yg amat. Malam tu nak tdo,aku sapukan myk panas plak kat blkg peha dia sbb dia xmau sapu ubt sakit otot tu.

Pg td ms hubby nk pakai stokin pn dok tkial2 mbengkokkan kaki dia. Xsmpai hati aku tgk last2 aku tlg pakaikan sblah n sblah lg dia nk cube pakai sdri. Ya allah, kesian n xsampai hati aku tgk hubby aku dok tahan sakit mcm tu. Moga2 hubby aku cpt sembuh :'(

p/s: dahtu aku mintak dia tolong bdiri lama2 kat dapur siang ikan plak tu. Rasa nak menangis je.hukhuk

No comments: