Tuesday, July 19, 2011

38w 4d check up

Isnin lepas check up ANC biasa kat KK Au2. Biasalah, selagi belum bersalin, selagi tu kena datang sini (owh, selain sebab BP kan, kan...)

Alhamdulillah, BP ok 120/80. Berat toksah cakap, asyik naik je...padahal makannya takde banyak nau pon. Tapi bila scan, setelah 3 minggu last scan berat baby hanya naik 0.3 kg saje, konpem ni mummy dia yang naik berat. Cehh~ Bak kata encik hubby, semua yang ada atas meja aku makan. haha ;D (Pasni banyak benda la mengidam sebab time pantang, jadinya, bantai saje ape yang ada depan mata, alasannn...)

Jumpa Doc pagi tu. Nothing much. Tapi masa Doc scan heartbeat baby, Doc kata 'anak you ni main henpon ke kat dalam?' sambil gelak2... Maybe sebab heartbeat laju kot? Or sebab baby tak selesa perut aku masuk angin pagi tu. Tak bleh nak kentut (opppsss...sorry hehe). Aku nak jalan pon rasa sakit sangat kat area perut eh, area bawah baby dekat2 ngan...em, area ape tu ye? Senang citer, bila baby bergerak, macam menolak2 area yang masuk angin tu. Encik hubby kata maybe dari ape yang aku makan the day before. Ye ar, the day before ikut parents aku pi 2 kenduri kawen. Tapi lauk biasa2 je takde yang ada dalam list not-to-eat aku. Contoh makanan yang angen kan badan aku macam nangka or pulut.

And it takes more than 1 hour untuk menghangenkan aku.. So, it's not about wedding's food la kot. Sebab selalunya kalo aku makan benda yang berangen ni, konpem tak sampai sejam perut aku memang akan terus berangen. Even nak burp pon tak bleh.

Eh, enuf, enuf citer pasal angen plak.

Pendek citer, check up lepas ok je. Tapi sebab review Doc dari Hosp. Ampang pon masih swuh buat biweekly Bp monitoring, so, still kena buat jugak 2nd monitoring this coming Friday morning kul 9pg. And if still undelivered, 25hb pagi kul 9pg ada ANC lagi sekali kat KK AU2.


p/s: Doc kata baby memang dah masuk laluan, and she sounded so confident that I'll be delivering soon, tak payah tunggu 27hb untuk induce. Owh, hopefully Doc, hopefully...

No comments: