Tuesday, July 26, 2011

39w 5d *_*

Erk, esok je nih...

Hari ni ade pasar malam, erm...nak makan ape ye?



Ahahaaaa... sekarang ni belum rasa takut sebab kepala otak ligat pikir ape yang aku nak melantak before masuk wad kena induce :) Sebab nanti bila dah bersalin, kena berpantang makan tu yang ada problem sikit tuh. Well, untuk orang yang mempunyai 'makan' sebagai hobi, berpantang makan tu dah masuk antara perkara2 horror yang tak bleh diterima akal.

Bak kata encik hubby bila aku dok komen setiap kali check up kat KK, berat konpem akan naik --> 'hah? Syg tak banyak makan? Ye ke?'

Sambil tu dok angkat2 kening tanda tak percaya kat aku. Hampeh btul la suami aku yang sorang tu ;P Pastu bila aku terlebih sket je makan, mula la dia akan perli, 'kata nak badan macam darjah 4'... tang ni buat aku tergelak sakan... Mana taknye, masa aku darjah 4, badan tu memang aku suka sebab belum di pam-pam ;D

For the time being, perasaan takut untuk di induce tu memang belum menebal la, save it for tomorrow sebab, sekarang ni aku redha. Yang aku tau, Allah lebih tau ape yang terbaik untuk hamba-Nya. Normal ke c-sect ke, aku nak letak tepi segala fixed minded tuh. Macam aku dah baca komen2 kawan kat blog Kak Qiesh. Ada sorang kawan kak Qiesh ni bagitau, supaya jangan letakkan harapan yang sangat2 tinggi untuk bersalin normal supaya kalo ape2 jadi and c-sect bukan lagi sebagai pilihan, sekurang2nya aku tak bersedih. Yup, betul jugak ape yang kawan Kak Qiesh tu cakap.

Ye la, ada antara bloggers yang dah coretkan pengalaman bersalin dorang, ada yang jalan dah bukak 8cm, tapi atas sebab dah terlampau lama, kena c-sect jugak. Ada yang kena induce 3kali dalam masa yang ditetapkan and if jalan tak bukak jugak, c-sect je pilihan yang ada. Sekarang ni kena pikir untuk kedua2 sekali. Mother's life and baby's life.

So, better leave it as an open choices. Setiap orang ada pengalaman dan bahagian masing2. Ada yang mudah, ada yang susah. Nak share2, aku ok je :) Sebab seronok bile boleh share ngan orang len ni :)


p/s: Erm, ada lagi 16 jam sebelum pegi hospital. Erghh!

2 comments:

Atiqah Adnan said...

insyaAllah dear semuanye pasti mudah nanti k.. doa banyak2 k baca doa nabi yunus n ayar kursi tau..

take care eak!!

elanie*Q said...

atiqah: thanks kak qah tlg ingatkn nanie! Insyaallah doa2 tu xlekang dr bibir nanie :)