Sunday, July 17, 2011

Happy 1st Anniversary, Ayg!

Ehem... Bismillahirrahmanirrahim~





17/07 marked the day when he said, 'Aku terima nikahnya...'.


17/07 marked the day when we promised each other, that we will love forever.



Walaupun encik hubby tak pandai English macam saya (aisehhh perasannnn), tapi dia tetap hero saya.



Walaupun dia tak pandu kereta sport macam boypren2 orang lain, kereta Wira ekzos berdeshupp pon saya terima saja (janji dah dapat anak nanti nak tukar ekzos kan, Ayg? heee)





Bunga pertama pemberian si buah hati, now is encik hubby la :)






Walaupun kami hidup sederhana je, Alhamdulillah Allah cukupkan segala keperluan kami dan InsyaAllah bila kita bertiga, berempat, berlima dan seterusnya juga.



Walaupun dia tak pernah bawak saya makan tempat mahal2 dan vogue2 macam orang lain, makan kat kedai tepi jalan jual Sup Ekor atau Nasi Goreng Kerabu yang best pon dah cukup bagi saya.





Gambar pertama kami. Encik hubby seorang yang sgt2 pemalu nak amek gmbr ngan saya dulu2 ;P





Walaupun dia selalu komplen perut dia semakin bulat setiap hari, tapi dia tetap habiskan nasi dan lauk yang aku masak.



Walaupun aku masak tak la sesedap Mak dia masak, tapi dia bantai makan sampai lichinnn pinggan mangkuk tu semua.





Hari dimana encik hubby melamar saya ngan cincin emas di Taman Orkid, KL. Terkujat den!






Walaupun aku kata tak payahla nak susahkan diri teman aku pi check up di klinik setiap bulan, tetap dia kata, 'Takpe, selagi Ayg mampu teman Syg, Ayg akan temankan'.



Walaupun dia suka buat aku geramkan dia sampai rasa nak geget2 je telinga dia tu, tapi dia tetap penghibur hatiku setiap masa.


17/07/10 - Hari dimana saya sah menjadi isteri kepada Encik Qhohar Mahamat


Walaupun tiap2 masa aku mengadap muka dia kat rumah (kecuali time dia pegi kerja), setiap masa tetap aku rindukan dia.



Walaupun dia pernah komen side baju keje dia tak tajam, aku tetap usahakan supaya side lengan baju dia tajam biar orang yang berbaris sebelah dia luka kena baju dia ;P





Outdoor kat JJ Au2 - outdoor yang indoor sebab hujan lebat dari lepas habis majlis resepsi sampaila ke malam :(





Walaupun aku tak suka makan segala lauk berasaskan masak lemak (kecuali masak lemak nenas ikan masin), aku tetap belajar masak lauk2 camtu untuk dia.



Walaupun aku selalu je mengemas rumah sensorang, tapi bila datang mood baik dia yang super dooper baik tu, dia akan tolong kemaskan mengalahkan aku.





Saya jadi minah rempit yang berjaya disebabkan encik hubby saya ni. Pi honeymoon kat Cameron Highland dengan menunggang motor! Backpacker giler kental! ;D



Gambar pertama ngan encik hubby yang berbaju putih TLDM yang buat saya cair macam coklat ;)) hehe







Ayg, Selamat Hari Ulangtahun pertama kita!! :))

Sayang harapkan semoga perkahwinan kita ini kekal hingga akhir hayat; semoga kita sama2 dapat harungi pahit manis kehidupan berkeluarga kita ini dengan penuh sabar dan toleransi; semoga perasaan saling sayang menyayangi, hormat menghormati dan memberi ruang untuk belajar tentang diri masing2 takkan pernah pudar selama kita bergelar suami-isteri ni...





Sayang cintakan Ayang sorang, InsyaAllah tiada yang kedua atau ketiga... Amin~~


.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥..♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.♥.

2 comments:

Ajwedding said...

happy ann nanie!!!org doakan nanie & Qohar sentiasa bhgia hgga akhir hayat..entry yg sgt touching....huk huk

elanie*Q said...

kak iza!!!! thanks so much dear! :) nanie ni kejap je zn bercinta kak iza,kalo akak ni, konpem berjela panjang anniversary wishes :) nanie pon doakan semoga prep majlis akak berjalan ngan lancar. amin!